remorkér Ďumbier s člnmi, pričom remorkér sa potopil a zahynulo pri tom osem ľudí. Vedenie Slovenskej plavby a prístavov (SPaP) je presvedčené, že haváriu zapríčinila neprofesionálnosť a nedbalosť dispečera plavebnej komory. Šéf SPaP Pavol Šesták hovorí, že experti zistili porušenie prevádzkového poriadku hate, nerešpektovali plavebnoprávny poriadok a ďalšie predpisy. Rakúsky advokát Haimo Puscher je presvedčený, že 22. októbra 1996 bol po výdatných zrážkach mimoriadne vysoký vodostav, ale aj napriek tomu v podvečerných hodinách vydali dispečeri plavebnej komory kapitánovi Ďumbiera súhlas na preplávanie plavebnou komorou. Kolíziu s vodiacim múrom plavebnej komory mal už pred Ďumbierom remorkér Liptov, plavba napriek tomu zastavená nebola. K žalobe sa pripojili aj pozostalí po lodníkoch a spolu s poisťovňami a SPaP žiadajú od Rakúska 31 miliónov šilingov. Rakúšania hneď po havárii obviňovali kapitána lode, naši to rezolútne popierali. Havarovaný vrak Ďumbiera potom dlho ležal na dne Dunaja vo vodnom diele Freudenau. Ešte niekoľko dní po nehode po ňom nebolo ani stopy, objavené boli iba trosky tlačného člna, ktorý Ďumbier viezol. Ako jediný z deväťčlennej posádky Ďumbiera haváriu prežil navigátor Emil Šimek. Vrak remorkéra Ďumbier vytiahli z Dunaja v máji 1997 a potom ho v Bratislave zošrotovali.