Rušná bratislavská križovatka Račianske mýto utorok pred deviatou ráno: vládne BMW so zapnutou hlučnou húkačkou ženúce sa z Račianskej ulice na červenú, náraz do Škody Octavia, ktorá išla na zelenú z Legionárskej ulice. „Išiel som z Častej na rokovanie koaličnej rady. Po havárii na Račianskom mýte som prestúpil do iného auta a išiel som rokovať. Nebol som šofér, bol som ten, kto v ňom sedel,“ povedal neskôr v parlamente predseda Národnej rady SR Jozef Migaš o nehode, pri ktorej sa našťastie nik nezranil. Predseda parlamentu má na služobnom aute evidenčné číslo P - 00013, čiže nešťastnú trinástku. Podľa svedkov nehody jeho vodič pred križovatkou zapol maják aj húkačku, aby mohol prejsť. So zapnutým majákom má auto absolútnu prednosť. Šéf úradu na ochranu ústavných činiteľov František Zemko hovorí, že tieto bavoráky nejazdia rýchlo a so zapnutými majákmi z rozmaru. „Veľmi často sa skutočne ponáhľajú, keď politici nestíhajú rokovania a ich vodiči sa musia prepletať pomedzi autá.“ Pár minút po havárii bolo na vodičoch nabúraných automobilov vidno značný rozdiel. Vodič bavoráka - agresívny, sebavedomý, vodič octavie - vystresovaný, nešťastný, zhrbený. „Keď sa ponáhľa ústavný činiteľ, jeho automobil s výstražným signálnym zariadením má prednosť. Preštudujte si vyhlášku a nestarajte sa, neotravujte,“ povedal vodič BMW na otázku, či sa nedalo nehode zabrániť. „Ja som maják vôbec nepočul,“ hovoril so sklopenými očami vodič octavie. Havarované autá v strede križovatky pútali pozornosť okoloidúcich. „Vodiči, pozor na plechy svojich miláčikov, na ceste sú vládne bavoráky,“ provokačne zakričal na vodiča BMW starší chodec, adresát ho však nepočul. Mnohí, hlavne mladší, neskrývali škodoradosť pri pohľade na poškodené luxusné vládne BMW, pre niektorých to bola príležitosť zanadávať na vládu. (rf, sp)