sti Aster, prevádzkujúcej mestskú odťahovú službu. Poplatok za jedno odtiahnutie je 1450 korún, k čomu treba pripočítať pokutu za porušenie predpisov vo výške až 1000 korún, ktoré sa platí polícii. Sadzba za odtiahnutie je na hranici krytia nákladov, myslí si Gbúr s tým, že v neďalekej Viedni sa za takýto odvoz platí až 3900 šilingov. Spoločnosť sa odťahovaním áut zaoberá od roku 1997. Ukladanie blokových pokút alebo dávanie „papúč“ totiž neriešilo uvoľnenie výjazdov z budov zablokovaných nesprávne zaparkovanými autami. Odťahová služba disponuje piatimi vozidlami značky Avia a jedným Renaultom, ktorým môže dvíhať autá prakticky z každého miesta. Jedinou prekážkou je hmotnosť odpratávaného auta, ktorá nesmie presiahnuť 2,5 tony. Odtiahnuté auto môže byť vrátené majiteľovi v ktorúkoľvek hodinu. Prevažná väčšina motoristov si však príde vyzdvihnúť auto do areálu v Čiernom lese neďaleko Slovnaftu (podľa informácií SME tu už raz skončilo aj auto primátora Bratislavy Jozefa Moravčíka) už do piatich hodín od odtiahnutia. Sú však aj prípady, keď sa k autu aj pol roka nikto neprihlásil a niektorým by vraj spoločnosť mohla poskytnúť permanentky. Konateľ spoločnosti odmieta názory, že pracovníci si vyberajú vozidlá, ktoré budú odtiahnuté. „My zasahujeme na pokyn štátnych alebo mestských policajtov,“ zdôrazňuje Gbúr. Automobil kvôli dôkazu o porušení predpisov odfotografujú a zároveň urobia aj snímky prípadných poškodení. Firma totiž ručí za neporušený stav odťahovaného auta pri preprave a pri strážení. Najviac áut odvážajú z centra mesta. Je veľa miest, kde ľudia nesprávne parkujú napriek tomu, že tam firma Aster pravidelne zasahuje. Platené parkoviská alebo poschodové garáže však veľakrát zívajú prázdnotou, podotýka šéf odťahovej služby, ktorá „zasahuje“ od ôsmej ráno do ôsmej večer. (ČTK)