BRATISLAVA, PARÍŽ (SME - on) - Pilot tímu Ferrari Eddie Irvine zo Severného Írska neváhal prerušiť svoju dovolenku a zamieril včera do Paríža, aby so športovým riaditeľom Jeanom Todtom, technickým riaditeľom Rossom Brawnom i aerodynamikom Rorym Byrneom mohol byť k dispozícii piatim porotcom zasadnutia Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) pri odvolaní proti diskvalifikácii oboch najrýchlejších jazdcov na nedelňajšej Veľkej cene Malajzie. Irvine ju vyhral pred Michaelom Schumacherom, avšak tri hodiny po pretekoch technickí delegáti FIA diskvalifikovali jazdcov Ferrari pre porušenie technických predpisov (bočné spojlery, tzv. deflektory, boli širšie o 1 cm) a za víťaza na okruhu v Sepangu vyhlásili tretieho v cieli Miku Häkkinena na McLarene. „Lietajúci Fín“ by tak už pred záverečnými pretekmi v Japonsku obhájil vlaňajší titul majstra sveta. Tím Ferrari žiadal milosť a tvrdil, že centimetrová odchýlka aerodynamického spojlera nemala podstatný vplyv na výkon motora. Podporoval ho aj šéf formuly 1 Bernie Ecclestone, ktorý chce, aby sa okolo biznisu, v ktorom sa krútia milióny dolárov, držalo napätie do samého konca - tak ako v predchádzajúcich troch rokoch. Ale väčšina tímov a odborníkov v F 1 sa principiálne postavila za potvrdenie diskvalifikácie. Boli porušené predpisy. Formula sa rozdelila na dva tábory. Hovorí sa o „centimetri roka“. Ak sa porotcovia budú dôsledne pridŕžať pravidiel súťaže, Ferrari sa ani po 20 rokoch od triumfu Juhoafričana Jodyho Schecktera nedočká prvenstva. Každé iné rozhodnutie naštrbí imidž populárnych pretekov a bude prihrávkou, aby sa aj z poslednej veľkej ceny v 16-dielnom seriáli MS urobila dráma a vytĺklo čo najviac peňazí.