Vzápätí si všimol vzrušenie medzi novinármi, ktorí dobehli so správou o diskvalifikácii víťazného Eddieho Irvina i druhého Michaela Schumachera pre väčší rozmer bočného spojlera, než pripúšťajú pravidlá. R. Dennisa táto novinka viditeľne zaskočila. „Také niečo by sme neurobili. To nie je náš štýl,“ odpovedal na otázku, či podnet na premeranie aerodynamickej súčiastky za prednými kolesami vyšiel z tábora McLarenu. Na druhej strane sa mu však nepozdávali pneumatiky Schumacherovho auta, na ktorých jazdil od 29. kola a v cieli už nemali žiadnu drážku, takže skvelý nemecký pilot išiel posledné kolá prakticky na zakázaných hladkých gumách. Na rozdiel od Irvina aj Häkkinena menil pneumatiky iba raz. Po trojmesačnej zdravotnej prestávke sa „Schumi“ vrátil do kolotoča veľkých cien vo forme hodnej označenia „najlepší jazdec F 1“. Od začiatku do konca držal réžiu pretekov vo svojich rukách a iste to nebolo len zásluhou sporného spojlera. „Schumi“ si robil, čo chcel - Irvinovi uvoľnil cestu k víťazstvu a Häkkinena odsunul na 3. miesto. Obdivuhodné po 98-dňovej pauze a s klincom v operovanej pravej nohe, ktorú si v júli pri havárii v Silverstone zlomil na dvoch miestach. Ešte väčšie sklamanie však musí prežívať jeho tímový kolega Irvine, ktorému sa takáto šanca na titul majstra sveta už nemusí nikdy naskytnúť. Po sezóne odchádza z Ferrari do Jaguára. Čoraz väčší tlak za zmätky v tíme z Maranella sa valí na hlavu športového riaditeľa „Scuderie“ Jeana Todta. Už po predchádzajúcej Veľkej cene Európy sa musel prezidentovi Ferrari Lucovi di Montezemolovi spovedať za hrúbku v boxe pri výmene pneumatík Irvinovho auta - mechanici nevedeli nájsť pravé zadné koleso. A teraz by mala prísť diskvalifikácia za problém s nesprávnym spojlerom. Mnohým sa mohlo zdať podozrivé, že mechanici po príchode auta do depa ako prvé zakrývali práve spomínané spojlery. Ak sa nestane zázrak a odvolací súd Medzinárodnej automobilovej federácie v Paríži zamietne odvolanie tímu Ferrari, ťažko potom bude Todt vysvetľovať centimetrovú odchýlku, ktorá by už pred záverečnými pretekmi v Japonsku (31. októbra) urobila majstrom sveta Miku Häkkinena z McLarenu.
ONDREJ GAJDOŠ,
Sepang - Bratislava