BRATISLAVA (SME - rf) - Ceny ojazdených áut na Slovensku pomaly klesajú a predajcovia predpokladajú, že o rok bude prepad cien ešte výraznejší. Kým na začiatku roka sa dalo v Bratislave kúpiť auto Škoda Favorit vyrobené v roku 1992 za stodvadsaťtisíc, dnes jeho cena klesá na sto. Favority staršieho dátumu výroby možno dostať už za osemdesiattisíc. Mimo Bratislavy sú ceny o niečo vyššie, no postupne tiež klesajú. Nejde však o taký razantný skok ako v susedných Čechách, kde od začiatku tohto roka klesli ceny o niekoľkodesiatok tisíc korún. Na jar sa tam napríklad Mercedes S 320 vyrobený v roku 1993 predával za 690-tisíc, dnes za 590-tisíc. Na Slovensku nešli ceny dolu tak prudko hlavne preto, že dnes sa neoplatí dovážať autá zo zahraničia a na trhu sú len domáce ojazdené autá. „Teraz už prakticky nikto nedováža autá zo Západu. Keď dovezie auto vyrobené napríklad v roku 1994, musí zaplatiť okrem cla aj dovoznú prirážku a za vydanie technického preukazu ešte päťdesiattisíc,“ vysvetľuje majiteľ bazáru v bratislavských Podunajských Biskupiciach. „Viem, že niektorí ľudia rozmýšľali, že by si doviezli auto z Čiech, ale neoplatí sa im to.“ Predajcovia v autobazároch si myslia, že dnešný mierny pokles cien je zapríčinený veľmi nízkou cenou základného modelu Škoda Felicia, pri kúpe ktorého sú navyše rôzne akcie, napríklad rádio zadarmo alebo platobná karta na benzín. „Teraz sme predali Ford Escort CLX s dobrou výbavou, rok výroby 1993, za stopäťtisíc. Ceny stagnujú alebo pomaly klesajú,“ potvrdzuje dnešný trend jeden z predajcov ojazdených áut. Veľmi ťažko sa predávajú kórejské autá, preto sú lacné. Dvojročné Daewoo Tico sa dá kúpiť za stodesaťtisíc, trojročné aj za deväťdesiat. Felicie v bazároch takmer nevidieť.