FOSTER CITY, California (SME - sjm) - Ako dôležitý krok k pozícii Visa ako základnej značky prijímanej na rýchlo rastúcom elektronickom trhu dnes Visa USA zahájila činnosť eVisa, internetovej jednotky, umiestnenej v kalifornskom Silicon Valley. Nová divízia upevňuje kompetencie Visa v elektronickom obchode, podporuje značku Visa a rozvíja systém a strategické partnerstvá za účelom urýchlenia procesu využívania elektronického obchodu širokou verejnosťou. eVisa bude pracovať v štruktúre, ktorá podporí a urýchli rozhodovanie a zlepší schopnosť bánk a obchodníkov pracovať s Visou, za účelom odlíšenia sa od konkurencie a zlepšenia svojich služieb v elektronickom obchode. K prehĺbeniu svojej expertízy v on-line sfére bude Visa využívať poradný výbor, zložený zo zástupcov bánk, internetových spoločností, on-line obchodníkov a lídrov v oblasti technológie. Osem až desať poradcov z výboru bude poskytovať svoje rady pre oblasť strategického plánovania eVisa, rozhodnutí o vytvorení obchodných spojení a alokácie zdrojov. eVisa je globálnou iniciatívou Visa USA, úzko spolupracujúcou s Visa International. eVisa sa zameria na rozvoj on-line štandardov a technológií a produktových platforiem, ktoré umožnia bankám a obchodníkom agresívnejšie konkurovať a vytvoriť identity značiek v on-line prostredí. eVisa podporí súčasné aktivity Visy tak, aby plne rozvinula obchod prostredníctvom Internetu. Nová jednotka bola vytvorená za účelom spustenia jedinečnej platobnej brány v prostredí Internetu, ktorá bude akceptovať všetky platobné karty a spracúvať transakcie prostredníctvom systému Visa, kým zabezpečí podporu všetkým obchodníkom, ktorí si vyberú značku Visa ako svoju základnú platobnú kartu pre on-line transakcie. eVisa sa tiež zameria na aktivity, ktoré pomôžu obchodníkom maximálne využiť digitálne technológie, ktoré podporujú bezpečnosť on-line obchodov. Nová jednotka podporí úsilie pri zavádzaní technológie digitálnych peňaženiek, ktorá umožní zákazníkovi ľahko poslať bezpečnostne zaistenú platobnú informáciu on-line obchodníkom zo svojho osobného počítača. V súčasnosti sa platobné karty Visa podieľajú na celkovom predaji v USA asi 52 percentami, čo robí zo spoločnosti Visa jednoznačného lídra v elektronickom obchodovaní. Od novej jednotky sa očakáva, že posilní vedúcu trhovú pozíciu Visy na takmer 60 percent v priebehu nasledujúcich štyroch rokoch, pri zvýšení ročného objemu on-line predaja eVisa na 104 miliárd USD do roku 2003, čo predstavuje osemnásobné zvýšenie oproti očakávaným 13 miliardám v roku 1999. Pre všetky transakcie vrátane on-line a point-of-sale oznámila Visa USA dva rekordné štvrťroky vzhľadom na nárast objemu obchodov, ktoré dosiahli v štvrťrokoch končiacich 30. júnom a 31. marcom 1999 21 % a 20 %.