Veľmi ma udivuje neschopnosť vládnych úradníkov v riešení situácie krachu cestovných kancelárií a ponechávanie účastníkov zájazdov v zahraničí vlastnému osudu. Veď aj keď chceme podnikať napríklad v stolárčine, najskôr si musíme vybaviť svoju dielňu príslušným náradím a následne, po získaní prác, môžeme si postupne odpisovať vzniknuté náklady. Obdobne to majú v Dánsku v podnikaní cestovných kancelárií. Platby účastníkov zájazdov sú vinkulované v príslušnej banke a po návrate turistov si môže cestovná kancelária finančný obnos vybrať. Týmto opatrením sa zabezpečuje čistota podnikania cestovných kancelárií. Odporúčam preto vedúcim pracovníkom ministerstva hospodárstva prevziať tieto skúsenosti a bližšie sa informovať o tejto činnosti na príslušných inštitúciách v Dánsku.
VLADIMÍR GREGOR, Bratislava