BRATISLAVA (SME - sjm) - Slovensko sa stalo štvrtou krajinou na svete, kde spoločnosť Ericsson ponúk-la zákazníkom promptnú službu Service Point. Prvé pracovisko vzniklo u nás v októbri minulého roku a podľa doterajších skúseností je takmer 80 percent mobilných telefónov opravených na počkanie. Priamo na pracovisku Service Point si zákazník môže pozrieť, ako pracovníci servisu cez Ineternet a pomocou špeciálneho pultu diagnostikujú a opravujú jeho mobilný telefón Ericsson.
V súčasnosti sa pracoviská Ericsson Service Point nachádzajú v Banskej Bystrici, Bratislave, Lučenci, Nitre, Prešove, Prievidzi a Žiline. Cieľom spoločnosti Ericsson je postupné pokrytie územia Slovenska, pričom za-čiatkom roku 2000 má byť celkovo 20 stredísk Sevice Point. V prerátaní na štvorcové metre predstavuje Service Point 1 m2 v predajni. Do vybavenia pracoviska patrí špeciálny stôl, osobný počítač, modem, tlačiareň, čítač čiarového kódu, antistatické pracovné nástroje, servisný softvér Ericsson a náhradné diely. Service Point sa od bežného servisu odlišuje personalizovaným prístupom k servisnému know-how Ericsson prostredníctvom Internetu. Špeciálna Service Point web stránka je aj v slovenskom jazyku a pracovníci na nej nájdu informácie, ako diagnostikovať a opraviť mobily, aktualizovať softvér v mobilnom telefóne a mnoho i-ných užitočných rád. Pracovníci Service Point-ov absolvujú produktový tréning a jednodňové certifikačné školenie.
Pracovisko Sevice Point predstavuje koncepčné úsilie spoločnosti Ericsson v oblasti popredajnej starostlivosti o zákazníkov. Kým mobilné telefóny a prís-lušenstvo využívajú stále dokonalejšie technológie z laboratórií, rastie aj porozumenie pre potreby zákazníkov aj po kúpe výrobku. Dnes už aj slovenský zákazník pri nákupe prihliada nielen na cenu, ale aj na záruky, ktoré mu výrobca alebo predajca poskytuje vo veľmi blízkom okolí. Service Point je totiž istota, že kdekoľvek a kedykoľvek bude potrebovať poradiť, prípadne ihneď opraviť akýkoľvek mobilný telefón GSM značky Ericsson, vždy mu má kto pomôcť.