ský pár Pavol a Zuzana Kubíčkovci z Kľačna v okrese Prievidza, pôvodným povolaním čašníci, musia v tomto priestore vydržať jedenásť dní a ich hlavnou náplňou je sledovanie televízneho kanála HBO. „Budeme pozerať televízor, doniesli sme si aj nejaké časopisy,“ hovorí Pavol Kubíček. „V noci spať a cez deň pozerať,“ dopĺňa manželka Zuzana. Z chodníka vyzerajú presklené steny podobne ako klietky s malými opicami v bratislavskej zoo. Po chodníku chodia okolo skiel denne tisícky ľudí a prezerajú si zvieratká. „Celkom normálne to, čo robíme, nie je, ale ako prílišný exhibicionizmus to nevidím,“ tvrdí Pavol Kubíček po argumente, že kvôli domácemu kinu, ktoré získajú po zvládnutí jedenástich dní, budú žiť pred očami Bratislavčanov. „Máme radi dobré filmy, je to zaujímavá cena. Doma chytáme iba STV,“ vysvetlila Zuzana. Pavol nesúhlasí s argumentom, že otvárajú pre pár tisícov svoje súkromie: „Ľudia sa na nás budú pozerať, ale nevedia, na čo myslíme.“ Hygienické potreby budú vykonávať oproti v reštaurácii McDonald‘s, v noci si môžu na presklených stenách zatiahnuť žalúzie. Vybraní boli spomedzi ďalších prihlásených párov v konkurze, ktorý sľuboval dobrodružstvo. Prvé reakcie okoloidúcich naznačujú, HBO urobilo na svoju propagáciu z dvoch nevinných ľudí bláznov. Primár psychiatrického oddelenia v nemocnici v Ružinove Peter Breier hovorí, že ľudia sa dávajú na všelijaké experimenty. „Sú to dobrovoľníci a majú za to sľúbenú odmenu. Nepovažoval by som to za nenormálne. Iná vec je, že 24 hodín nepretržite jedenásť dní pri sledovaní verejnosti môže spôsobiť psychické poruchy. Veľa závisí od ich psychickej odolnosti,“ hovorí Breier, ktorý tvrdí, že istý prvok exhibicionizmu v takýchto ľuďoch určite je. „Treba však vidieť aj druhý pohľad a tým je veľmi agresívna reklama HBO, ktorej oni podľahli,“ povedal Peter Breier. Podobné experimenty existujú už aj na internete, kde je možné sledovať ľudí v ich byte. Majú na stenách nainštalované kamery a ľudia z celého sveta ich môžu nonstop pozorovať. RICHARD FILIPKO