BRATISLAVA (SME - sjm) - Compaq v júni tohto roku začal vnútornú reštrukturalizáciu. Základnou ideou reštrukturalizácie je lepšie prispôsobenie obchodného modelu zákazníkom. Z tohto dôvodu boli vytvorené tri nové organizačné jednotky. V USA, ale aj v Európe prebieha tvrdý konkurenčný boj o získanie koncových spotrebiteľov (consumers). V súčasnosti je možné v USA kúpiť značkové počítače vrátane Compaq pod 499 USD, tento trend by mal pokračovať v Európe vrátane Slovenska. Na tento segment zákazníkov je orientovaná jednotka Consumer Business Unit. Klasický segment trhu predstavujú komerčné, ale aj nekomerčné organizácie nakupujúce PC technológiu. Túto skupinu zákazníkov pokrýva jednotka Commercial PC Group (CPCG). Tretia skupina zákazníkov sú veľké organizácie, pre ktoré chce Compaq dodávať riešenia a služby. Tento zámer je vyjadrený aj v názve tretej a poslednej podnikateľskej jednotky - Enterprise Solutions and Services Group (ESSG). Vytvorením ESSG sa završuje proces integrácie bývalého Digitalu a Tandemu do štruktúr Compaqu. ESSG má v súčasnosti jasný zámer, a to implementovať hlavnú strategickú iniciatívu firmy - iniciatívu NonStop eBusiness. Táto vychádza z jasne artikulovaných kľúčových potrieb našich zákazníkov, ktoré sa dajú zahrnúť do troch oblastí: riadenie znalostí (knowledge management), riadenie vzťahu so zákazníkmi (customer relationship management) a riadenie globálnych hodnotových reťazcov (global value chain). Samotný e-commerce je jedným z kľúčových komponentov NonStop eBusiness informačnej architektúry. Súčasťou tejto architektúry sú ďalšie tradičné komponenty, ako sú ERP systémy, Business Intelligence systémy a v nepos-lednej miere IT infraštruktúra. V slovenskej pobočke Compaq boli zriadené všetky tri podnikateľské jednotky.