Do marca voliči preferovali SDK pred materskými stranami, tvrdí Haulík z MVK

BRATISLAVA (SME - sp) - V období po voľbách do marca až apríla voliči najsilnejšej vládnej strany preferovali SDK pred materskými stranami. Postupne, ako sa vnútorný spor v SDK medializoval, počet voličov SDK klesá. Povedal to včera SME Pavel Haulík ...

BRATISLAVA (SME - sp) - V období po voľbách do marca až apríla voliči najsilnejšej vládnej strany preferovali SDK pred materskými stranami. Postupne, ako sa vnútorný spor v SDK medializoval, počet voličov SDK klesá. Povedal to včera SME Pavel Haulík z agentúry MVK. „Na základe istého vývoja existovala šanca a bola veľmi nádejná, aby sa vytvoril silný voličský subjekt,“ uviedol Haulík. SME tento týždeň prezentovalo názor historika M. Zemka, podľa ktorého došlo vo vývoji medzi SDK a materskými stranami k posunu, čo by sa malo prejaviť vo formulovaní otázok v prieskumoch verejnej mienky. Kladenie naraz troch otázok, v ktorých by sa respondenti vyjadrovali len k SDK, potom k piatim materských stranám a SDK a v tretej otázke len k materským stranám bez SDK, nepovažuje P. Haulík za riešenie. „Nie každý respondent je schopný a ochotný to vnímať ako rovnocenné informácie. Voliči iných strán okrem SDK reagujú podráždene. Hovoria, že je to vnútorný problém SDK,“ uviedol Haulík. Agentúra MVK pri zisťovaní voličských preferencií kladie otázku, v ktorej je SDK spolu s materskými stranami ako konkurenčný subjekt. „V prípade, že sa SDK vráti k pôvodnej koaličnej forme piatich strán a nebude de iure fungovať, SDK z prieskumov vyčiarkneme,“ dodal Haulík. Okrem komerčných subjektov sa prieskumom verejnej mienky venuje aj Ústav pre výskum verejnej mienky (ÚVVM) pri Štatistickom úrade (ŠÚ) SR. Problémom však je, že žiadny subjekt na Slovensku nevykonáva kontinuálne zisťovanie preferencií, a preto by bolo logické, keby takýto typ prieskumov pravidelne robil práve Ústav pre výskum verejnej mienky pri ŠÚ SR, ktorý žije z peňazí všetkých daňovníkov. Krátko po nástupe bývalej Mečiarovej vlády sa vedenie ústavu zmierilo so skutočnosťou, že výskumy sa nebudú robiť a podobná situácia pretrváva až doteraz. Riaditeľ kancelárie predsedu ŠÚ SR E. Arvay však pre SME povedal, že ÚVVM má záujem pokračovať v prieskumoch, „nedostatok finančných prostriedkov nám to však nedovoľuje naplno uskutočňovať“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  2. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  3. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  4. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  7. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 15 114
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 147
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 9 825
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 8 220
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 8 030
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 7 016
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 6 226
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 177
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu