Grada Publishing
Cena: 158 Sk
Ako píše autorka v úvode, s rozvojom marketingu a rozširovaním štandardných analytických a plánovacích postupov sa vo firmách zvyšuje potreba získavania údajov o vonkajšom prostredí. Ide predovšetkým o údaje o konkurencii a vývoji trhu. Na druhej strane, rozsah informácií, ktoré sa dnes zhromažďujú, vedie ku špecializácii rôznych informačných a výskumných agentúr. I keď aj napriek tomu svet informácií je pre užívateľa neprehľadný a často ho vracia k intuitívnemu rozhodovaniu, ktoré podnikateľské riziko zvyšuje. Publikácia by mala prispieť k lepšej orientácii v informačných zdrojoch a ich lepšie využitie k riešeniu typických marketingových analýz. Publikácia takisto ponúka prehľad dostupných informačných zdrojov s dôrazom na databázy a údaje prístupné prostredníctvom internetu.
Medzi najčastejšie spracovávané marketingové štúdie, pri ktorých je možné výhodne využiť sekundárne zdroje dát, patrí analýza trhu, štúdia typu benchmarking, analýza silných a slabých stránok firmy, analýza konkurenčnej pozície, spot-rebné správanie a postoje, hľadanie a charakteristika cieľových trhov, odhad trhového potenciálu, analýza reklamy a médií. Publikácia rozoberá zdroje externých sekundárnych dát, napríklad dialógové on-line služby, databázy na kompaktných diskoch, internet, služby knižníc a informačných stredísk a agentúrne sekundárne informačné zdroje. Veľmi cennými sú aj prípadové štúdie týkajúce sa viacero spôsobov marketingových štúdií. (r)