Reklamu pre SPP robí bez verejnej súťaže agentúra Istropolitana, známa kontaktmi s SDK

BRATISLAVA (SME - dd) - Slovenský plynárenský priemysel (SPP), ktorý má na Slovensku postavenie prirodzeného monopolu, začal v týchto dňoch veľkú reklamnú kampaň. Nejde pritom o reklamu na produkty, ale o imidžovú kampaň. SPP totiž prostredníctvom tejto .

BRATISLAVA (SME - dd) - Slovenský plynárenský priemysel (SPP), ktorý má na Slovensku postavenie prirodzeného monopolu, začal v týchto dňoch veľkú reklamnú kampaň. Nejde pritom o reklamu na produkty, ale o imidžovú kampaň. SPP totiž prostredníctvom tejto reklamy informuje o svojich sponzorských aktivitách v oblasti športu. Imidžové kampane monopolov, teda podnikov bez konkurencie, sa za predchádzajúcej vlády stali predmetom ostrej kritiky opozície aj odborníkov. Monopoly totiž cez tieto kampane nemôžu zvýšiť svoje tržby, a tak sú peniaze použité na tieto druhy reklamy neefektívnymi investíciami. V prípade SPP je napríklad zrejmé, že jeho reklama spotrebu plynu nezvýši, teda sa neprejaví ani na tržbách. Sumu, ktorú SPP vložil do tejto kampane, podnik nezverejnil. Hovorca spoločnosti Tibor Repta oznámil len toľko, že celkový objem prostriedkov vynaložených na reklamu je menej ako jedno percento z daňového základu, pričom zákon povoľuje na reklamu dávať prostriedky až do výšky troch percent. V prípade SPP, ktorý je najziskovejším podnikom na Slovensku, sa však daňový základ obyčajne pohybuje na úrovni 10 miliárd korún, takže jedno percento z neho je 100 miliónov. (Pokračovanie na 2. strane)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 657
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 428
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 324
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 430
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 685
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 944
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 254
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu