Ceny SOZA

BRATISLAVA (TASR) - V sobotu odovzdali v Bratislave významní predstavitelia slovenského hudobného života Ceny SOZA (Slovenského ochranného zväzu autorského) 1999. Najúspešnejšou skladbou v populárnej hudbe sa stala autorská pieseň Richarda Müllera Nočná .

BRATISLAVA (TASR) - V sobotu odovzdali v Bratislave významní predstavitelia slovenského hudobného života Ceny SOZA (Slovenského ochranného zväzu autorského) 1999. Najúspešnejšou skladbou v populárnej hudbe sa stala autorská pieseň Richarda Müllera Nočná optika, najúspešnejším hudobným nosičom od slovenských autorov je Jesenné lístie Roba Kazíka. Cenu SOZA za najúspešnejší nosič zvukového záznamu svetového repertoáru získalo vydavateľstvo PolyGram Slovensko za Ameno od skupiny ERA. Textár Kamil Peteraj získal cenu ako najúspešnejší autor hudobných diel hodnoteného roka. Martin Terkovič, Ján Litvanský, Jaroslav Grúň, Ondrej Gregor a Peter Novák si odniesli cenu za najúspešnejšiu skladbu mladých autorov v populárnej hudbe za dielo Tretí. V oblasti dychovej hudby vyhral úpravou skladby Konopa, konopa Roman Mikláš a z folklórnej hudby ocenili Jána Kružliaka za ním spracované Čardáše z Parchovian. Za najúspešnejšiu skladbu v oblasti vážnej hudby vyhlásili Čo mi deti rozprávali od Jána Cikkera, v dychovke Za mňa i za teba od upravovateľa Jozefa Baláža a vo folklóre ocenili Zahučali hory od spracovateľa Juraja Dubovca. Najúspešnejšou skladbou zahraničného autora je titulná pieseň filmu Titanic - My Heart Will Go On. Za najúspešnejšie uvádzanie tvorby v zahraničí SOZA ocenil skladateľa Františka Dráfiho. Veľkou cenou za celoživotný prínos k slovenskej hudobnej kultúre ocenil Pavla Zelenaya, cenu Gejzu Dusíka pre komerčnú rozhlasovú stanicu s najväčším podielom domáceho repertoáru si odnieslo Rádio Hviezda FM z Nitry a do zlatej knihy SOZA bol zapísaný Karol Pádivý. Jedinou cenou, ktorú tento rok neudelili, bola cena za najúspešnejšiu skladbu mladého autora v oblasti vážnej hudby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 348
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 922
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 690
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 158
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 813
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 174
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 688
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 610
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu