vať na post jednotky, ani obhajcu titulu a vedúceho pretekára celkového poradia Fína Häkkinena. Šancu na prvenstvo si tak stále udržiaval aj Škót Coulthard. Po nedelňajšej Veľkej cene Talianska sa však stratégia v McLarene mení. Tím „strieborných šípov“ chce v záverečných troch pretekoch v Nemecku, v Malajzii a v Japonsku koncentrovať sily, aby znova získal titul majstra sveta. A najlepšiu pozíciu má napriek nedokončeným pretekom v Monze Häkkinen (60 bodov), kým štvrtý Coulthard stráca 12 bodov (48). V McLarene sa obávajú, aby sa pri súperení ich dvoch pilotov nakoniec nesmial tretí - či už Ír Eddie Irvine na Ferrari (60), alebo víťaz z Monzy Heinz-Harald Frentzen na Jordane (50). „V najbližších pretekoch nastúpime s tímovými pravidlami. Sú potrebné, lebo bodové rozdiely na čele sú príliš malé,“ uviedol v britskom denníku The Guardian Ron Dennis, ktorý predtým dával prednosť rýdzo športovému súťaženiu. Znamená to, že Coulthard bude ako dvojka tímu jazdiť pre Häkkinena. Nemalo by sa stať to, čo napríklad v augustovej Veľkej cene Belgicka v Spa, kde škótsky pilot po neľútostnom súboji v prvej zákrute po štarte odsunul svojho kolegu na druhú pozíciu a v takomto poradí prešli aj cieľom. Häkkinen ako vedúci pretekár celkového poradia ťažko znášal tlak zo všetkých strán. V nedeľu sa v Taliansku dopustil jazdeckej hrúbky, keď viedol po polovici pretekov s veľkým náskokom - v šikane namiesto druhého prevodového stupňa zaradil jednotku a zničil motor. Možno aj tento moment prinútil Rona Dennisa zmeniť filozofiu o dvoch rovnocenných jazdcoch. Coulthard sa tak musí rozlúčiť so snom o titule, hoci vo finiši MS teoreticky ešte mohol nazbierať 30 bodov (10 b za každé víťazstvo). Najbližšia Veľká cena Európy sa jazdí v nedeľu 26. septembra na okruhu Nürburgring.