né šípy“ majú vskutku najlepšiu aerodynamiku i motory a keď majú aj jazdci svoj deň, konkurencia im zväčša pozerá na chrbát. Tak tomu bolo napríklad v augustových Veľkých cenách Maďarska a Belgicka, kde fínsky jazdec Mika Häkkinen so Škótom Davidom Coulthardom obsadili prvé dve miesta. „Lietajúci Fín“ sa dostal na čelo celkového poradia jednotlivcov a McLaren sa ujal vedenia aj v tímovom Pohári konštruktérov. Aj Häkkinen s Coulthardom sú však len ľudia a keď z času na čas spackajú svoju robotu aj mechanici v depe, v troch pretekoch pred koncom tohto ročníka MS majú šancu na titul aj ďalší piloti. Ír Eddie Irvine na Ferrari sa jej chytil po víťazstvách v Rakúsku, vzápätí aj v Nemecku a teraz v nedelňajšej Veľkej cene Talianska rozšíril okruh kandidátov víťaz Heinz-Harald Frentzen z Nemecka na Jordane. Häkkinen v sobotňajšej kvalifikácii lámal rekordy trate, po ostrom štarte na druhý deň vyše 100-tisíc divákov na tribúnach v Monze hovorilo o show jedného muža. Úradujúci majster sveta z kola na kolo zvyšoval náskok pred svojimi prenasledovateľmi, až kým po dovŕšení 29. kola za cieľovou rovinkou v šikane nevyletel z trate. Zhasol mu motor, nedalo sa pokračovať. Mika priznal svoju hrúbku pri radení, z veľkej rýchlosti po rovine zaradil namiesto dvojky prvý prevodový stupeň. Auto podskočilo, vybočilo mimo trať. Tridsaťročný Fín si aj poplakal, keď si uvedomil, čo ho stála krátka nepozornosť: s desiatimi bodmi za víťazstvo mohol urobiť dôležitý krok k celkovému prvenstvu. Zároveň sa mohol pasovať do pozície tímovej jednotky s vyše 20-bodovým náskokom pred Coulthardom. Namiesto toho sa situácia v celkovom poradí pretekárov vyrovnala a aj Coulthard si stále môže jazdiť na vlastné tričko, lebo stále má reálnu šancu na titul. Na Häkkinena (60) sa bodovo dotiahol Irvine a len nevýraznému výkonu „bláznivého Eddieho“ v červenom Ferrari (6. miesto) môže fínsky pilot ďakovať, že ho Ír nepredstihol. Irvine má pred každými pretekmi veľké vyhlásenia, no teraz v Monze sa krotil, už počas tréningov mal s vozidlom problémy. V cieli sa musel cítiť trápne: náhradník Mika Salo z Fínska bol v pretekoch rýchlejší o takmer 15 sekúnd. Vedenie McLarenu v Monze zosmutnelo, ale fanúšikovia formuly 1 na celom svete si môžu povedať, že je dobre, keď aj v tomto tíme robia chyby. Chystá sa tak vzrušujúci záver MS.