Brazílčan podpísal minulý týždeň zmluvu s tímom Ferrari, kde nahradí Íra Eddieho Irvina a stane sa tímovým kolegom Nemca Michaela Schumachera. „Každý sa ma pýta skoro to isté: či je ťažké sústrediť sa na preteky v kokpite monopostu Stewart, keď už mám zmluvu s Ferrari. Beriem to profesionálne. Do konca tejto sezóny som jazdcom Stewartu, preň chcem odviesť maximum a udržať piate miesto v hodnotení konštruktérov. Ferrari príde až potom,“ trpezlivo opakoval maličký Brazílčan, ktorý v tomto ročníku dva razy stál v trojici najlepších na stupni víťazov (VC San Marína, VC Francúzska). Talianski tifosi ho tento víkend budú mať pod drobnohľadom. Už včera sa stovky fanúšikov motoristického športu nahrnuli na predmestie Milána, najrýchlejšia trať seriálu MS je asi 30 km na sever od centra veľkomesta. Väčšina vstupeniek na nedeľňajšie preteky je vypredaná (stoja 100 000 lír - cca 2300 korún - a viac), niet pochýb, že rovnako ako vlani sa 150-tisíc miest pri 5770 m dlhom okruhu zaplní. Taliani sú do motorov blázni. Ťažko však môžu rátať s tým, že sa zopakuje vlaňajší výsledok, keď tu triumfovali vozidlá Ferrari z Maranella, M. Schumacher vyhral pred Irvinom. Nemecký pilot je po júlovej havárii v Silverstone stále na listine maródov a náhradníkovi Mikovi Salovi z Fínska sa zatiaľ nedarí. Mimoriadne rýchly okruh by mal viac vyhovovať McLarenom, napokon vedúci pretekár celkového poradia a obhajca titulu majstra sveta Mika Häkkinen (Fín.) stále drží rekord trate s najrýchlejším časom na jedno kolo 1:24,808 (priemerná rýchlosť 244,929 km/h) spred dvoch rokov. Häkkinen doteraz v 12 pretekoch nazbieral 60 bodov, Irvine má 59 a ďalší jazdec McLarenu David Coulthard zo Škótska je tretí so 46 bodmi. „Uprednostňujeme športové hľadisko: obaja naši jazdci majú šancu na titul, nech sa oň popasujú. Máme najlepšie autá, a ak neurobíme chybu, súperom zostanú len ďalšie priečky,“ objasnil tímovú taktiku manažér tímu West McLaren-Mercedes Pavel Turek. Pred dvoma týždňami získali „strieborné šípy“ double v belgickom Spa, predtým v maďarskom Hungaroringu. Nikoho by neprekvapilo, keby dvojité víťazstvo patrilo McLarenu aj v jubilejnej 70. Veľkej cene Talianska. Bol by to pre tím krôčik k ďalšimu prvenstvu v MS, keďže do konca seriálu zostane potom už len trojo pretekov.