Detský konzument - požehnanie alebo postrach?

Svetoví producenti a hlavne ich marketingové oddelenia v súčasnosti nemajú vôbec ľahkú úlohu. Trhy ich spotrebiteľov sa čoraz viac diverzifikujú a zaujať niektorú vekovú kategóriu vôbec nie je ľahké. Po tom, ako v posledných rokoch museli zmeniť reklamnú

politiku voči mladým ľuďom, už ani skupina najmladších konzumentov, to znamená od 4 do 14 rokov, nie ochotná minúť svoje peniaze len tak na hocičo. A rozdiel je aj v tom, že disponibilný kapitál, ktorým hýbu tieto deti, už nie je pre producentov tých výrobkov, ktoré túto vekovú skupinu najviac zaujímajú, bezvýznamný. Okrem toho dospelý jedinec si kúpi nejakú tú sladkosť v priemere raz za deň. Na druhej strane dieťa je ochotné minúť svoje vreckové na čokoládu alebo keks pri každej vhodnej príležitosti. A tých nie je denne až tak málo. Prieskum spotrebiteľského správania medzi deťmi vo Veľkej Británii vo veku od 4 do 14 rokov ukázal, že jedno priemerné britské dieťa minie iba na čokolády asi 100 libier ročne. Jeho vreckové, ktoré „pravdepodobne“ dostane od rodičov, predstavuje asi 130 libier ročne. To znamená, že tieto deti za týždeň dostanú v priemere 2,5 libry, čo z celoročného hľadiska predstavuje trh s kúpnou silou asi 1,5 mld libier. Táto suma nezahŕňa nákupy rodičov pre svoje ratolesti. Okrem toho až 60 percent impulzívnych nákupov v potravinách robia deti alebo rodičia pre svojich potomkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Okrem toho, že financie, ktorými disponujú najmenší, rastú, aj ich spotrebiteľské správanie sa mení. Kým pred pár rokmi by boli deti ochotné kúpiť hocijakú sladkosť, teraz od svojej investície očakávajú viac. Už nechcú iba uspokojiť svoju chuť na niečo sladké, ale aby s tým bola spojená aj nejaká forma zábavy. Deti očakávajú, že keď minú „svoje ťažko zarobené peniaze“, dostanú za to aj niečo navyše. Napríklad figúrku v sieti rýchleho občerstvenia, nalepku v balíčku cukríkov s výjavom z nejakého filmu práve premietaného v kinách. Výrobcovia sa však práve pre tento trend dostávajú pod veľký tlak. Ak deti dostanú spolu so sladkosťou aj niečo navyše, budú nabudúce očakávať ešte niečo viac. Producenti sa preto budú musieť viac snažiť a prichádzať so stále novými nápadmi, aby si udržali svoj podiel na trhu. Ak si však táto generácia zvykne na trh dynamicky sa prispôsobujúci jej rastúcim požiadavkám, tieto návyky jej ostanú aj v dospelom veku. GABRIEL KÁDASI

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 020
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 978
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 173
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 979
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 859
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 449
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 103
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 522
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu