Svetová recesia oceliarskeho priemyslu negatívne vplýva na hospodárenie Železiarní Podbrezová

BRATISLAVA (SME - tv) - Spoločnosť Železiarne Podbrezová očakáva v tomto roku hrubý zisk na úrovni asi 100 miliónov korún. V prvých šiestich mesiacoch hospodárili Železiarne so ziskom 87 mil. Sk, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka znamená ...

BRATISLAVA (SME - tv) - Spoločnosť Železiarne Podbrezová očakáva v tomto roku hrubý zisk na úrovni asi 100 miliónov korún. V prvých šiestich mesiacoch hospodárili Železiarne so ziskom 87 mil. Sk, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka znamená pokles o takmer 700-tisíc Sk. Ten bol zapríčinený znížením celkových tržieb, ktoré za prvý polrok dosiahli asi 1,73 miliardy korún. Na porovnanie: v období január až jún 1998 to bolo 2,144 miliardy Sk. V rozhovore pre denník SME to včera povedal ekonomický riaditeľ Železiarní Podbrezová Marián Kurčík. „Pod pokles tržieb sa vo veľkej miere podpísal hlavne znížený dopyt po oceli nášho najväčšieho odberateľa tejto komodity - Vítkovíckych železiarní v Ostrave. Oproti minulému roku využívame výrobné kapacity v oblasti výroby ocele iba na 70 percent,“ podčiarkol M. Kurčík. Po niekoľkých rokoch rastu vlani v lete klesla celosvetová spotreba korozivzdornej ocele až o 35 %. Podľa prognóz Asociácie európskych výrobcov oceľových rúr kríza, ktorú spôsobil hlavne pád ázijského oceliarskeho dopytu, nasledujúcimi nadmernými zásobami a kolapsom cien, potrvá minimálne do konca tohto roka. „V dôsledku oceliarskej krízy sme boli nútení v tomto roku postupne znížiť počet zamestnancov asi o 200 ľudí, no v súčasnosti je tento trend už zastavený. Budúci rok predpokladám regeneráciu trhu s oceľou, takže je dokonca reálny predpoklad, že počet zamestnancov by sa mohol opäť zvýšiť,“ uviedol M. Kurčík. Okrem skončenia celosvetovej recesie v oceliarskej výrobe by spoločnosti mohlo pomôcť i oživenie svetového ropného priemyslu, ktoré zvýši dopyt po kovovom potrubí. Produkcia spoločnosti je zameraná proexportne, keď až 84 percent produkcie sa vyváža predovšetkým do štátov Európskej únie, na Stredný a Ďaleký východ a do Spojených štátov. Železiarne, a. s. Podbrezová, preinvestovali v prvom polroku 123,7 milióna korún, pričom tieto prostriedky boli určené predovšetkým na technologický rozvoj s cieľom zvýšenia pridanej hodnoty a kvality výrobkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 699
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 488
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 502
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 480
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 511
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 008
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 177
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu