Primátor Bratislavy bol s priebehom Kultúrneho leta, ktoré sa v nedeľu skončilo, spokojný

BRATISLAVA (SME - r) - Symfónia na rozlúčku od Josefa Haydna zaznela v nedeľu večer v Konkatedrále svätého Martina v Bratislave na záverečnom koncerte Kultúrneho leta, ktoré sa konalo počas tohto leta v uliciach Bratislavy. Na slávnostnom podujatí predsta

vil komorný orchester mesta Bratislavy Cappella Istropolitana spolu so speváckym zborom bratislavského Konzervatória okrem iných aj skladbu Missa brevis od Wolfganga Amadea Mozarta. Komorný orchester mesta Bratislava Cappella Istropolitana vznikol v roku 1983. Prednosťou súboru je inštrumentálna virtuozita jeho členov, zvuková kultúra, interpretačná disciplína, ako aj úsilie o vernosť interpretačného štýlu. Orchester hosťoval takmer vo všetkých krajinách Európy, v USA, v Kanade, Japonsku, v Kórei, Číne, Macau, Hongkongu, Egypte či v Izraeli. V júni tohto roku absolvoval ako doteraz prvý orchester zo Slovenska umelecké turné na Novom Zélande. Cappella Istropolitana nahrala vyše sedemdesiat cédečiek, o ich umeleckej úrovni svedčia dve platinové CD udelené za počet predaných nosičov. V nedeľu vystúpil orchester pod vedením Róberta Marečka. Rozlúčiť sa s 24. ročníkom kultúrneho leta prišiel aj primátor Bratislavy Jozef Moravčík. Primátor uviedol, že aj napriek obmedzeným finančným prostriedkom si toto Kultúrne leto udržalo minimálne svoj štandard. Mesto získalo opäť mnohé skúsenosti, ktoré využije v nasledujúcom už dvadsiatom piatom ročníku. Osobne sa mu páčili najmä živé podujatia medzi ľuďmi na námestiach a v uliciach mesta. Programy rozdelené do siedmich tematických celkov si počas leta získali pravidelných návštevníkov. Okrem tradičných komorných či fanfárových koncertov, Dní organovej a gitarovej hudby, festivalu detských folklórnych súborov alebo divadelných predstavení po prvýkrát prišli s myšlienkou zorganizovať v rámci Kultúrneho leta nový typ akcie - Primátorsky deň. Ten sa medzi Bratislavčanmi, ale aj návštevníkmi mesta stretol s priaznivým ohlasom, tak jeho organizátori začali s elánom pripravovať druhý ročník. Na záver J. Moravčík konštatoval, že s Kultúrnym letom ‘99 bol spokojný. Aj keď sa riaditeľ usporiadateľskej organizácie - Mestského kultúrneho strediska - Pavel Schwarz posťažoval, že návštevnosť bola oproti minulému roku slabšia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 793
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 656
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 737
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 692
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 674
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 258
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 205
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 293
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu