so zľavneným cestovným spoločnosti Slovenské aerolínie. Cena letu vrátane spiatočnej cesty sa pohybuje od necelých 3 až do 6-tisíc v závislosti od typu letenky. Nevýhodou komerčnej prepravy je to, že poslanci sa musia prispôsobiť hodine odletu. Doteraz mali pripravený špeciál hodinu po skončení zasadnutia. Nie je teda vylúčené, že časť poslancov z východu môže v piatok na závere rokovania parlamentu chýbať, pretože sa budú ponáhľať na lietadlo. Podľa našich zistení si môžu poslanci rezervovať letenku do dvoch hodín pred odletom. Podľa zákona o platových pomeroch ústavných činiteľov majú poslanci zadarmo verejnú prepravu vrátane leteckej. Generálny riaditeľ Slovenských aerolínií P. Mladý SME povedal, že poslanci nemôžu lietať s touto spoločnosťou zadarmo. „Zákon z roku 1993 hovorí, že majú nárok na bezplatnú prepravu v hromadnej doprave. Nikde však nie je špecifikovaný tento termín. Môžeme sa riadiť iba tým, čo máme stanovené v licencii. Tá nám umožňuje vykonávať letecké dopravné služby za odplatu, a nie bezplatne,“ podotkol. Ako sa však SME podarilo zistiť, podľa poslancov by mal náklady na prepravu hradiť parlament. Oddnes majú poslanci rezervované miesta v rýchliku Intercity Kriváň s odchodom 5.45 h z Košíc - už dnes mal byť pre nich špeciálne zaradený posilový vozeň I. triedy hneď za rušňom. „Nebudem chodiť v špeciálnom vozni, radšej pôjdem medzi ostatnými ľuďmi. Osobitný vozeň bude klať ľuďom oči viac ako lietadlo, pretože ho budú vidieť,“ povedal SME poslanec opozície. Lety sa rozhodol J. Migaš zrušiť po článkoch v denníku Pravda. Poslanec SDĽ V. Sopko zverejnil iniciatívu klubu poslancov SDĽ, ktorou sa zriekajú leteckej dopravy. Podľa našich informácií však v klube SDĽ niektorí poslanci vyhlásili, že rozhodnutie predsedu parlamentu nebolo najšťastnejšie. V kuloároch sa síce zhodne tvrdí, že v nepriaznivej ekonomickej situácii by sa mali uskromniť všetci, gesto šéfa parlamentu sa však chápe ako populizmus SDĽ a ešte väčšia záťaž pre štát.
(Pozri Anketa na 2. strane)