Eurex - najväčší trh s derivátmi na svete

Vznik Európskej menovej únie a zrodenie spoločnej meny euro zamiešal karty i na svetových burzách. Kým do konca minulého roka hrali prvé husle v obchodovaní s derivátmi burzy ako Liffe, Matif a Chicago Mercantile Exchange, od januára preberá štafetu ...

Vznik Európskej menovej únie a zrodenie spoločnej meny euro zamiešal karty i na svetových burzách. Kým do konca minulého roka hrali prvé husle v obchodovaní s derivátmi burzy ako Liffe, Matif a Chicago Mercantile Exchange, od januára preberá štafetu spoločná európska elektronická burza Eurex, so sídlom v nemeckom Frankfurte. Tá vznikla v máji 1998 spojením Deutsche Termin Börse a Swiss Exchange a hlavný podiel na realizovanom objeme majú predovšetkým opčné obchody s eurobondami, nemeckým akciovým indexom DAX a s úrokovou mierou Euribor. Eurex sa už v roku svojho založenia zapísal do histórie tým, že pripravil londýnsku Liffe o primát na trhu s desaťročnými nemeckými vládnymi dlhopismi a ovládol 98 percent trhu. Burza vďačí za dobrý štart predovšetkým tomu, že veľmi promptne reaguje na záujmy jej členov. Eurolibor bol čoraz menej populárnejším kontraktom a Eurex ho pre absolútny nezáujem už v polovici januára 1999 stiahol z trhu. Od marca napríklad Eurex pozastavil pre nízky záujem investorov obchodovanie s Jumbo Pfandbrief future, kontraktmi denominovanými v eure. Investori uprednostnili päťročné nemecké vládne dlhopisy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Staré dobré“ chicagské burzy boli teda odsunuté do úzadia a do čela sa predral Eurex. Hoci Chicago Mercantile Exchange, burza, na ktorej sa obchodujú futures a opcie na meny zaznamenala vlani pokles záujmu o nemeckú marku, v súvislosti so zavedením Európskej menovej únie sa nedokázala novému trendu prispôsobiť a pokračovala v poskytovaní služieb, ktoré jej až do konca roka prinášali minimálny zisk. Po zavedení spoločnej európskej meny začali americkí obchodníci mierne zvyšovať svoje aktivity na japonskom jene a švajčiarskom franku. Burza však očakávala vyšší záujem o euro. Tretia najväčšia svetová futures burza oznámila členom, že chce nájsť 15 obchodníkov, ktorí by na trhu pôsobili ako tvorcovia trhu (market makers) na euro-parkete. Market makeri budú nútení každú chvíľu kótovať, teda ponúknuť nákup alebo predaj kontraktov a vytvárať tak potrebnú likviditu. TOMÁŠ VELECKÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 706
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 507
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 518
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 499
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 492
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 022
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 188
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu