BRATISLAVA (tk, SITA) - V pivovaroch patriacich spoločnosti Heineken Slovensko sa v prvom polroku tohto roka vyrobilo viac ako 780-tisíc hektolitrov piva. 500-tisíc hl uvarili v pivovare Zlatý Bažant, a. s., Hurbanovo, ďalších 280-tisíc hl vyprodukovali v nitrianskom pivovare Corgoň.
Z produkcie Zlatého Bažantu smerovalo na export zhruba 10 %, hlavne do Česka, Chorvátska, bývalých krajín Sovietskeho zväzu, Kanady a USA, kým značka Corgoň je určená výhradne pre domáci trh.
Medzi najvýznamnejšie investičné akcie Heinekenu patrila výstavba filtračnej stanice s kapacitou 300 hektolitrov za hodinu v hodnote 50 mil. Sk a generálna rekonštrukcia spilky v pivovare Corgoň. V Zlatom Bažante smerovali investície na novú stáčaciu linku na patentné fľaše, sladovňa v Hurbanove dostala novú máčareň jačmeňa. Spoločnosť Heineken kapitálovo vstúpila do pivovaru Corgoň v decembri roku 1997, dnes operuje 49 percentami jeho akcií. Okrem toho vlastní Heineken na Slovensku aj 66 %-ný podiel pivovaru Zlatý Bažant Hurbanovo. Majoritné postavenie má aj v Amstel Hungary. Investície Heinekenu na Slovensku do vylepšenia technológií doteraz dosiahli približne 1 mld Sk. Celkové ročné kapacity pivovarov Zlatý Bažant a Corgoň sú podľa odhadov 1,6 mil. hl piva, vlani pivovary spoločnosti Heineken Slovensko vyrobili viac ako 1,281 mil. hl piva.
V januári tohto roku začal Heineken s výrobou piva značky Zlatý Bažant v maďarskom Komárome. Ročná kapacita komáromského pivovaru je viac ako 800-tis. hektolitrov (hl) piva, 10 percent z toho pripadá na výrobu značky Zlatý Bažant, zvyšok na značku Amstel.