sených 59 historických automobilov ich napokon prišlo do Trnavy štyridsaťdva a na stokilometrovú trať, ktorá viedla malokarpatskými obcami, sa predpoludním vydalo aj vyše tridsať motocyklov. Až na dve výnimky prišli do cieľa na trnavskom Trojičnom námestí, kde boli neskôr veterány vystavené, všetci. „Takéto zrazy mám veľmi rád a najviac sa mi páči, ako nás vítajú obyvatelia obcí, ktorými prechádzame. Sú veľmi milí a dnes nás dokonca ponúkali aj pagáčmi a koláčikmi,“ uviedol pre SME najstarší účastník akcie, 82-ročný Vojtech Anderle z Piešťan, ktorý trať absolvoval na vozidle Aero 30 z roku 1935. Ako neskôr prezradil, v súčasnosti renovuje historickú Tatru 11, na ktorej v rokoch 1935–36 prešiel slovenský cestovateľ Záhradník celú Európu, časť Ázie a Afriky. Pozornosť divákov, ktorí vozidlá po ich príjazde do cieľa obkolesili, sa hádam najviac sústredila na automobil MG-TA z roku 1937, na ktorom absolvovala trať čerstvá manželka herca Maroša Kramára Nataša Nikitinová. Raritou trnavského zrazu historických vozidiel mal byť pôvodne Mercedes SSK z roku 1930, ktorého hodnota sa odhaduje až na 20 miliónov nemeckých mariek, vďaka čomu je najdrahším veteránom na svete. Ako však SME informoval riaditeľ podujatia Miloš Krištofík, pán Fisting z Nemecka, ktorý je majiteľom tohto unikátneho auta, sa v piatok organizátorom nečakane ospravedlnil, pretože sa nestihol včas vrátiť z podobného podujatia v Holandsku. ANDREJ ŠIMONČIČ