PRAHA (TASR) - Slávna predvojnová "električka" spájala až do roku 1938 Bratislavu s Viedňou a jej obdoba je tu znovu. Od začiatku augusta premáva medzi oboma metropolami 11 železničných spojov na trati, ktorá dokáže vzdialenosť medzi hlavnými mestami skrátiť i na 45 minút. Cesta autom cez často upchaté priechody je vždy dlhšia, konštatujú české Lidové noviny. Nová železnica je určená predovšetkým nákladnej doprave do západnej Európy. V koncepcii príslušných rezortov síce figuruje aj obnova "električky", ktorá by približne okolo roku 2010 mohla voziť cestujúcich na letisko Schwechat, ale doteraz nie sú zďaleka využité ani dve existujúce trate. V časoch štandardov Európskej únie na nostalgiu neostal čas. Železnice SR si od nového spojenia s Viedňou sľubujú ľahší prechod na železničné trate západoeurópskych štátov a lepšie využitie vlastných tratí pre nákladnú dopravu. Cez víkend je pred colnicou len krátky rad výletníkov a na oneskorencov vlak navzdory hláseniu a pískaniu ochotne počká. Rakúske vagóny sa síce nijako nelíšia od tých, na ktoré sme zvyknutí, hádam s výnimkou miesta pre bicykle milovníkov cyklistiky a najmä tým, aké sú čisté, uzatvárajú LN.