novej meny na viac ako 100 mld USD. Odborníci predpokladajú, že náklady spojené so zavedením eura až niekoľkokrát prevyšujú náklady spojené s prechodom informačných systémov na rok 2000, pričom práve s novou menou súvisia zmeny v marketingovej stratégii, cenotvorbe a vnútornej komunikácii organizácií. Napríklad, belgická informačná organizácia L‘Echo odhaduje náklady belgických bánk spojené so symbolom euro na 21 mld. belgických frankov, pričom na Problém roku 2000 odhaduje len asi 7 až 10 mld. frankov. EMÚ nariadila, že všetky konvertovania pri prechode z národných mien na euro sa musia zaokrúhľovať na šesť desatinných miest, čo je vyššia presnosť než zvláda väčšina účtovných systémov. Pre banku, ktorá realizuje miliardy transakcií môžu byť aj veľmi malé chyby spôsobené zaokrúhľovaním citeľné. „Zatiaľ čo Problém roku 2000 je predovšetkým problémom informačných technológií, euro je viac otázkou podnikovej stratégie“, tvrdí Richard Lindh z Microsoftu. Týka sa to vyplácania miezd, rýchlosti, ako prejsť výhradne iba na euro, porovnaní finančných výsledkov z predchádzajúcich období, ale aj takých detailov, ako sú symboly eura na klávesniciach predajných automatov. Pri jednotnej mene sa rozdiely v cenách v rôznych krajinách značne zviditeľnia, čo je ďalší dôvod na prehodnotenie cenovej stratégie a príslušné modifikovanie cien. Jednotná mena otvára príležitosti v oblasti medzinárodného elektronického obchodovania. Podľa Lindha by Európa ako kontinet bez eura nikdy nevyvinula taký zaujímavý a dynamický trh elektronického obchodovania ako v Spojených štátoch. Jednotná mena je totiž jedným z kľúčových faktorov potrebných na dosiahnutie kritického bodu elektronického obchodovania, pri ktorom sa stáva tento trh životaschopným. Vďaka širšiemu prístupu k dodávateľom budú môcť podniky využívať širšiu škálu tovarov a služieb. Budú tiež môcť ľahšie porovnávať ceny, čo je ďalším faktorom vplývajúcim na zníženie nákladov. TOMÁŠ KUČA