ia vodnej cesty na Dunaji. Rozpracovanosť na ďalších projektoch predstavuje 1,772 mld Sk, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 500 mil. Sk viac. Do začatia konfliktu v Juhoslovanskej zväzovej republike odovzdali komárňanské lodenice jedno plavidlo, tri lode sú hotové a čakajú na juhoslovanských hraniciach. Ich ďalšiemu pohybu bráni splavnenie dolného toku Dunaja a postup juhoslovanskej vlády, ktorá vydala zákazy na plavbu po niektorých dunajských úsekoch.
„Tesne pred dokončením sú dve nákladné námorné lode a ďalšie dve sú vo vysokom štádiu rozpracovanosti,“ povedal pre SME Miroslav Bednár, vedúci odboru styku s verejnosťou SLK.
Aktíva spoločnosti predstavovali k ultimu júna tohto roku hodnotu viac 5,030 mld Sk, za prvý polrok sa do SLK investovalo 37,755 mil. Sk. Stav dlhodobých úverov presiahol ku koncu júna 286,46 milióna korún, krátkodobé úvery dosiahli hodnotu 1,111 miliardy korún.
Za obdobie prvých šiestich mesiacov zamestnávali lodenice v priemere 2612 zamestnancov a ďalších takmer 100 ľudí bolo zamestnaných v dcérskych spoločnostiach. Vedenie lodeníc spolu s odborármi už v máji pripravilo 50-bodový krátkodobý prekleňovací program zameraný na opatrenia v šiestich oblastiach s realizáciou v dvoch trojmesačných etapách trvania krízovej situácie. Predstavitelia SLK urobili prvé kroky v oblasti kontaktov so zákazníkmi, zahraničnými a s tuzemskými dodávateľskými organizáciami, ministerstvami a štátnymi inštitúciami, komerčnou i nekomerčnou bankovou sférou, a to s cieľom preklenúť riadeným procesom túto mimoriadnu situáciu a predísť tak kolapsu lodeníc. Mimoriadne ústretovo sa podľa M. Bednára zachovali aj zákazníci a dodávatelia, ktorí sú ochotní počkať, avšak zaujímajú sa, dokedy krízová situácia potrvá. Krízový režim znamená, že zamestnanci SLK pracujú len 4 dni v týždni, v piatok čerpajú neplatené voľno.