Reklamný film, ktorý ukazuje Japonca ako popleteného cestujúceho lietadlom, vyvoláva v krajine vychádzajúceho slnka vzrušenie. „Je to urážka alebo tak Japonci skutočne vyzerajú?“ spýtal sa denník Asahi Šimbun. Reklamný spot, vyznamenaný tento rok na festivale v Cannes, bol nakrútený pre nórsku leteckú spoločnosť. Ukazuje Japonca v obleku, ktorý si popletie malé zabalené občerstvenie s občerstvovacou servítkou a natrie si ho na tvár. Krátko po tom mu letuška ponúkne servítku, tentoraz ju však považuje za niečo na jedenie a s vďakou ju odmietne. Film sa končí slovami: „Po niekoľkých rokoch s nami už nie ste úplne tým, kým ste boli.“ Niektorí Japonci, čo boli prítomní pri premietaní spotu, sa sťažovali na veľkú „bezohľadnosť voči inému národu“. Jeden z nich označil spot za urážku Japoncov a povedal, že nechápe, ako mohol získať cenu. Japonský riaditeľ istej reklamnej agentúry naproti tomu vyhlásil, že film len ukazuje Japoncov ako „symbol človeka, ktorý nie je zvyknutý cestovať“. Mnohí Japonci cestujú do zahraničia v skupinkách a sú podľa neho známi bezohľadným fotografovaním. Je treba prijať to tak, ako sa na Japoncov pozerajú v zahraničí, povedal. Šéfredaktorka japonského časopisu pre reklamnú kritiku uviedla, že film v nej vyvolal zmiešané pocity. Skutočnosťou však je, že Japonec v tejto snímke „nám je podobný“, priznala.