Reklama nórskej leteckej spoločnosti ukazuje Japoncov ako popletencov – je to urážka alebo fakt?

Reklamný film, ktorý ukazuje Japonca ako popleteného cestujúceho lietadlom, vyvoláva v krajine vychádzajúceho slnka vzrušenie. „Je to urážka alebo tak Japonci skutočne vyzerajú?“ spýtal sa denník Asahi Šimbun. Reklamný spot, vyznamenaný tento rok na ...

Reklamný film, ktorý ukazuje Japonca ako popleteného cestujúceho lietadlom, vyvoláva v krajine vychádzajúceho slnka vzrušenie. „Je to urážka alebo tak Japonci skutočne vyzerajú?“ spýtal sa denník Asahi Šimbun. Reklamný spot, vyznamenaný tento rok na festivale v Cannes, bol nakrútený pre nórsku leteckú spoločnosť. Ukazuje Japonca v obleku, ktorý si popletie malé zabalené občerstvenie s občerstvovacou servítkou a natrie si ho na tvár. Krátko po tom mu letuška ponúkne servítku, tentoraz ju však považuje za niečo na jedenie a s vďakou ju odmietne. Film sa končí slovami: „Po niekoľkých rokoch s nami už nie ste úplne tým, kým ste boli.“ Niektorí Japonci, čo boli prítomní pri premietaní spotu, sa sťažovali na veľkú „bezohľadnosť voči inému národu“. Jeden z nich označil spot za urážku Japoncov a povedal, že nechápe, ako mohol získať cenu. Japonský riaditeľ istej reklamnej agentúry naproti tomu vyhlásil, že film len ukazuje Japoncov ako „symbol človeka, ktorý nie je zvyknutý cestovať“. Mnohí Japonci cestujú do zahraničia v skupinkách a sú podľa neho známi bezohľadným fotografovaním. Je treba prijať to tak, ako sa na Japoncov pozerajú v zahraničí, povedal. Šéfredaktorka japonského časopisu pre reklamnú kritiku uviedla, že film v nej vyvolal zmiešané pocity. Skutočnosťou však je, že Japonec v tejto snímke „nám je podobný“, priznala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 676
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 461
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 424
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 452
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 593
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 981
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 186
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu