BRATISLAVA, PRAHA (SME - nč) - Diváci českej televízie Nova, ktorá má vysokú sledovanosť aj na Slovensku, ostali vo štvrtok ráno prekvapení, keď sa na obrazovkách namiesto zvyčajného programu objavilo niečo iné. Revolučná zmena nastala po tom, čo sa spor medzi majiteľom licencie na televízne vysielanie, spoločnosťou CET 21, a Českou nezávislou televíznou spoločnosťou (ČNTS), ktorá až do štvrtka rána produkčne aj technicky zabezpečovala vysielanie, nečakane vyostril. ČNTS totiž nedodala Vladimírovi Železnému, väčšinovému vlastníkovi CET 21, denný vysielací plán, a Železný sa rozhodol, že začne vysielať sám, prostredníctvom novozaloženej spoločnosti Česká produkční 2000. Ako hlavný dôvod uviedol, že ako majiteľ licencie zodpovedá za obsah vysielania a bez vysielacieho plánu nemôže tento obsah kontrolovať, lebo by riskoval licenciu. Televízia Nova tak od štvrtka provizórne vysiela z garáží barrandovských štúdií, pričom vopred pripravený program nahrádza vlastným. To znamená, že diváci sa vôbec nemôžu spoliehať na program Novy uverejnený v tlači (vrátane denníka SME). Vzdať sa však nemieni ani servisná spoločnosť ČNTS a pokračuje v príprave programov vrátane niektorých zábavných relácií a spravodajstva. To sa vysiela na megaobrazovke na Václavskom námestí v Prahe, stretlo sa však len s malým záujmom niekoľkých stoviek divákov. Zdroj blízky ČNTS pre SME uviedol, že v priebehu niekoľkých dní bude aj táto spoločnosť vysielať buď na terestriálnom okruhu, alebo cez satelit. Podľa týchto informácií by do mesiaca vysielanie ČNTS mohli sledovať aj diváci na Slovensku. Vedúci vydania spravodajstva ČNTS Dan Konečný pre SME povedal, že aj napriek absurdnej situácii, keď vysielajú spravodajstvo na jedinej obrazovke na Václavskom námestí, vidí v príprave spravodajstva zmysel. „Chceme ukázať ľuďom, že robíme kvalitné spravodajstvo. Vysielanie na Václavskom námestí má byť symbolom, že sme tu. Heslom našej produkcie je: Televízne noviny - vysielame ďalej,“ povedal Konečný. Televízia Nova patrí ku komerčne najúspešnejším televíziám v Európe. Jej vlaňajší zisk z reklamy presiahol 3,5 miliardy českých korún.