„Samozrejme, prvý ani druhý rok ziskový nebude. V dlhodobom časovom horizonte je to však nevyhnutnosť na to, aby sme mohli otvárať pravidelné linky. Prepočty hovoria, že to pôjde.“
Na koľko rokov tento horizont odhadujete?
„Pôvodné časové úvahy, ktoré tu boli pri zakladaní spoločnosti, musia byť predĺžené. Akcionári neočakávajú finančné efekty v krátkom horizonte. Rýchly zisk nie je prioritou investovania.“
Súhlasíte s tým, že procesy pôvodne odhadované na dva až tri roky sa predĺžia na päť až šesť rokov?
„Za novej situácie áno. Vzhľadom na to, že štát sa nebude podieľať na financovaní spoločnosti ani nebude vytvárať špecifické podmienky fungovania.“
Ako budete riešiť stratu, ktorú doteraz Slovenské aerolínie vytvorili?
„Bude to v súlade s účtovnými princípmi, Obchodným zákonníkom a s rozhodnutím valného zhromaždenia. Predpokladám, že to pôjde na ťarchu základného imania spoločnosti. Straty, ktoré budú vznikať v prvých rokoch, budú vykrývané postupným navyšovaním základného imania.“
Ako zmení navyšovanie imania akcionárske podiely?
„Ministerstvo dopravy sa ho zúčastňovať nebude, no bude zachovaná jeho pozícia na kontrolnom balíku prostredníctvom úpravy stanov spoločnosti. Bude tak pri akejkoľvek zmene akcionárskej štruktúry. Bez súhlasu všetkých akcionárov nebude možné voľné obchodovanie s akciami SA.“ TOMÁŠ KUČA