Spoločnosť DuPont Co., najväčšia chemická spoločnosť v USA, zaznamenala v druhom štvrťroku 6-percentný medziročný rast zisku zo súčasnej obchodnej činnosti na 886 mil. USD, čo zodpovedalo druhej najvyššej úrovni v histórii spoločnosti. Hlavným stimulom štvrťročného hospodárenia bol silný rast objemu predaja na trhoch v Európe a Ázii. Objem predaja vzrástol v druhom kvartáli medziročne o 9 % na 7 mld USD najmä vďaka vysokým tržbám v Ázii a akvizícii európskeho dodávateľa priemyselných a automobilových náterov Herberts. Najvýraznejší nárast v sledovanom období vykázala farmaceutická divízia spoločnosti, ktorej zisk vzrástol medziročne o 96 % vzhľadom na zvýšený predaj lieku proti HIV Sustiva a lieku upravujúceho zvýšený tlak Cozaar.
BUDVAR PREDAL VIAC PIVA
Český pivovar Budějovický Budvar, n. p., predal za prvých šesť mesiacov tohto roka 595 500 hektolitrov piva, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje z hľadiska objemu rast o 2,1 %.
Export firmy, ktorá je známa dlhotrvajúcim sporom s nemeckou spoločnosťou Anheuser Busch o medzinárodnom použití obchodnej značky Budweiser, poklesol v sledovanom období medziročne o 18 % na 235 500 hektolitrov. Objem predaja na domácom trhu, ktorý má podľa najnovšieho prieskumu najväčšiu celosvetovú spotrebu piva na hlavu, sa zvýšil v prvom polroku medziročne o 21,8 % na 360 000 hektolitrov.
SONY S NIŽŠÍM ZISKOM
Zisk japonskej spoločnosti Sony Corp. v prvom kvartáli obchodného roku 1999/2000, ktorý sa začína 1. apríla, poklesol o 55 % v porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku v dôsledku zosilnenia japonského jenu a cenovej vojny na jej hlavných trhoch elektroniky. Konsolidovaný prevádzkový zisk spoločnosti, počítaný na základe účtovných metód USA, poklesol na úroveň 42,24 mld jenov (JPY). Čistý konsolidovaný prevádzkový zisk poklesol v prvom štvrťroku medziročne o 55 % na úroveň 18,43 mld JPY. Posilnenie jenu bolo hlavnou príčinou poklesu hospodárskych výsledkov Sony, ktorá najcitlivejšie z japonských firiem reaguje na posilnenie jenu.
(SITA)