za tímovým kolegom a majstrom sveta Mikom Häkkinenom z Fínska, a keď v prvej zákrute obaja úspešne takticky zablokovali svojho najväčšieho súpera Íra Eddieho Irvina na Ferrari, v druhej zákrute Coulthard nepochopiteľne narazil do Häkkinena. Vliezol do úzkej medzery pri vnútornej dráhe, ľavým predným kolesom zachytil pravé zadné koleso vedúceho pretekára. Po 27 sekundách pretekov tak zostal vpredu Coulthard, kým Häkkinen sa ocitol vedľa trate a musel čakať, kým okolo neho prefrčí všetkých 21 monopostov. Až potom sa "lietajúci Fín" pustil do úžasnej naháňačky a nakoniec ešte skončil na 3. mieste. Z kolízie jazdcov McLarenu mal najväčšiu radosť Irvine, predstihol Coultharda a v závere odrazil jeho nápor. "Nechápem, ako sa môže stať v jednom tíme takáto hrúbka," analyzoval preteky trojnásobný majster sveta Niki Lauda. "V tréningu boli obaja pretekári jasne najlepší, pri neúčasti zraneného Michaela Schumachera mali možnosť upevniť si pozície v popredí celkového poradia. V osudnej zákrute Coulthard brzdil neskoro, vrazil do nič netušiaceho Häkkinena. V kolektíve McLaren-Mercedes by si mali vydiskutovať, kto je kto." Ani Niki Lauda si nevedel vysvetliť Coulthardovu reakciu. Ambiciózny Škót vyhral síce predchádzajúce preteky v Anglicku, no v celkovom poradí bol s 22 bodmi až piaty, vedúci Häkkinen mal o 18 viac. Jednotkou v tíme bol teda stále fínsky jazdec. Mika Häkkinen si aj v kritickej chvíli zachoval chladnú hlavu, agresívnou jazdou sa nakoniec predral na stupeň víťazov. Stál tam smutný vedľa svojho kolegu Coultharda a šťastného víťaza Irvina. Žiadny z jazdcov "strieborných šípov" nemal náladu šantiť na tradičnej oblievačke so šampanským. "Bola to nepríjemná udalosť. Najmä keď sa mi prihodila s mojím spolujazdcom," diplomaticky odpovedal 30-ročný severan, ku ktorému sa Irvine priblížil na rozdiel dvoch bodov. Häkkinen ani vo sne nemohol rátať, že v pretekoch mu podrazí nohy jazdec, od ktorého očakával najväčšiu podporu. ONDREJ GAJDOŠ