V stredu zomrel David Ogilvy, legenda svetového marketingu a tvorca jeho biblie

Legendy prichádzajú a odchádzajú. Tento týždeň dal v stredu zapravdu skôr tej druhej časti predchádzajúcej vety. Vo veku 88 totiž zomrel vo svojom dome vo francúzskom zámku Touffou David Ogilvy, zakladateľ reklamnej agentúry Ogilvy & Mather, z ktorej ...

Legendy prichádzajú a odchádzajú. Tento týždeň dal v stredu zapravdu skôr tej druhej časti predchádzajúcej vety. Vo veku 88 totiž zomrel vo svojom dome vo francúzskom zámku Touffou David Ogilvy, zakladateľ reklamnej agentúry Ogilvy & Mather, z ktorej sa za 50 rokov stal nadnárodný koncern, ročne inkasujúci takmer osem miliárd dolárov. Jeho diela označujú marketingoví profesionáli za "bibliu, ktorá definovala zlý a dobrý marketing".

D. Ogilvy začal písať svoju profesionálnu kapitolu v polovici tridsiatych rokov, keď z jeho pera vyšiel prvý inzerát. O 13 rokov neskôr založil spomínanú agentúru Ogilvy & Mather. Na výslnie slávy ho priniesol rok 1959, keď agentúra vyhrala konkurz na reklamnú kampaň výrobcu luxusných automobilov Rolls-Royce, ktorej ťažiskovým sloganom bolo tvrdenie, že "pri rýchlosti 60 míľ za hodinu robia najväčší hluk v novom Rolls-Royce jeho elektrické hodiny". Paradoxom je, že onedlho ukončil svoju spoluprácu s touto britskou automobilkou, pretože sa mu nepozdávala kvalita ním propagovaných vozidiel, ktoré patrili k jeho najobľúbenejším.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Detstvo Davida McKenzieho Ogilvyho sa spája s krachom na svetových burzách, ktorý znamenal aj koniec kariéry jeho otca - obchodníka na burze. K práci v oblasti marketingu "pričuchol" zásluhou svojho brata Francisa, zamestnanca londýnskej agentúry Mather & Crowther. Tu, ako neskôr napísal, sa zamiloval do marketingu. Prostredníctvom Mather & Crowther sa neskôr dostal na rok do Spojených štátov, čo vo svojich spomienkach označil za "najšťastnejšiu zmenu vo svojom živote". Tam vytvoril svoju hlavnú zásadu marketingovej komunikácie, ktorú neskôr opakoval každému: "Zákazník nie je debil. Je to tvoja manželka. Skús neuraziť jej inteligenciu." Zásluhou svojho citlivého prístupu sa D. Ogilvy stal synonymom inteligentného marketingu.

SkryťVypnúť reklamu

MICHAL TURČAN

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 727
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 533
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 538
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 527
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 459
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 044
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 203
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu