Nová marketingová stratégia Centrury 21 má zmeniť letné baseballové zápasy na Hviezdne vojny

Amerika na vrchole ekonomického úspechu nie sú len jasajúci obchodníci na Wall Street alebo finančná oligarchia najbohatších ľudí na svete. Radikálne zmeny zažívajú aj fanúšikovia najtypickejšieho amerického športu - baseballu. Práve baseball sa v týchto

dňoch stáva prostriedkom pravdepodobne najneobyčajnejšej marketingovej propagácie v tomto športe.

Američania si už zvykli, že ich baseballoví miláčikovia si svoje hviezdne obdobia z minulosti pripomínajú zápasmi v dobových oblečeniach. Spoločnosť Century 21 (Storočie 21) využila popularitu tohto športu a "obrátila" tradíciu do budúceho tisícročia. V noci nadnes sa totiž stretnú Giganti zo San Francisca so San Diego Padres, aby odštartovali špeciálnu sériu baseballových zápasov poznačených silne futuristickými predstavami Century 21. A hoci pravidlá hry ostávajú aj naďalej rovnaké, budú prevdepodobne jediným prvkom, ktorý si zachová pôvodnú tvár. Marketingová stratégia najväčšieho sponzora hlavnej baseballovej súťaže v USA počíta nielen so zmenou športovej terminológie, kde sa napr. z pravej časti ihriska stane pravý sektor, ale novú podobu dostanú aj hráči. Ich futuristické oblečenie tak bude skôr pripomínať posádku vesmírnej lode Enterprise. Ukazovateľ skóre bude doplnený o nové špeciálne vizuálne efekty. Fanúšikovia baseballu tak na hracích sektoroch budú vidieť novú svetelnú show, kde zápasy All-Stars budú nahradené Hviezdnymi vojnami (Star Wars).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Century 21 očakáva od tejto zmeny výrazné "zapísanie sa" do myslí fanúšikov, veď z celkovej tridsiatky najväčších baseballových tímov v USA prejde touto zmenou 22. Určite vie, do čoho ide, veď každoročne vydá na sponzoring baseballu asi dva a pol milióna dolárov. Na propagáciu svojich celkov vydá každoročne asi desatinu zo svojho marketingového rozpočtu, ktorého výška sa pravidelne pohybuje od 45 do 50 mil. dolárov. Každý z tímov dostane 60 nových kostýmov v celkovej hodnote 150-tisíc dolárov. A prečo sa Century 21 nepodarilo dotiahnuť k spolupráci všetky prvoligové tímy? Odpoveď nie je zložitá. Časť z nich má už taký nabitý program na toto leto, že letná séria zápasov do nich nezapadá. Sú však i tímy, ktorých charakteristickou črtou (na ktorej aj zarábajú nemalé peniaze) sú silné konzervatívne tradície…

SkryťVypnúť reklamu

MICHAL TURČAN

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 699
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 488
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 502
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 480
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 511
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 008
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 177
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu