dňoch stáva prostriedkom pravdepodobne najneobyčajnejšej marketingovej propagácie v tomto športe.
Američania si už zvykli, že ich baseballoví miláčikovia si svoje hviezdne obdobia z minulosti pripomínajú zápasmi v dobových oblečeniach. Spoločnosť Century 21 (Storočie 21) využila popularitu tohto športu a "obrátila" tradíciu do budúceho tisícročia. V noci nadnes sa totiž stretnú Giganti zo San Francisca so San Diego Padres, aby odštartovali špeciálnu sériu baseballových zápasov poznačených silne futuristickými predstavami Century 21. A hoci pravidlá hry ostávajú aj naďalej rovnaké, budú prevdepodobne jediným prvkom, ktorý si zachová pôvodnú tvár. Marketingová stratégia najväčšieho sponzora hlavnej baseballovej súťaže v USA počíta nielen so zmenou športovej terminológie, kde sa napr. z pravej časti ihriska stane pravý sektor, ale novú podobu dostanú aj hráči. Ich futuristické oblečenie tak bude skôr pripomínať posádku vesmírnej lode Enterprise. Ukazovateľ skóre bude doplnený o nové špeciálne vizuálne efekty. Fanúšikovia baseballu tak na hracích sektoroch budú vidieť novú svetelnú show, kde zápasy All-Stars budú nahradené Hviezdnymi vojnami (Star Wars).
Century 21 očakáva od tejto zmeny výrazné "zapísanie sa" do myslí fanúšikov, veď z celkovej tridsiatky najväčších baseballových tímov v USA prejde touto zmenou 22. Určite vie, do čoho ide, veď každoročne vydá na sponzoring baseballu asi dva a pol milióna dolárov. Na propagáciu svojich celkov vydá každoročne asi desatinu zo svojho marketingového rozpočtu, ktorého výška sa pravidelne pohybuje od 45 do 50 mil. dolárov. Každý z tímov dostane 60 nových kostýmov v celkovej hodnote 150-tisíc dolárov. A prečo sa Century 21 nepodarilo dotiahnuť k spolupráci všetky prvoligové tímy? Odpoveď nie je zložitá. Časť z nich má už taký nabitý program na toto leto, že letná séria zápasov do nich nezapadá. Sú však i tímy, ktorých charakteristickou črtou (na ktorej aj zarábajú nemalé peniaze) sú silné konzervatívne tradície…
MICHAL TURČAN