BRATISLAVA (TASR) - Poradenstvo o sociálnych dávkach, rodičovských právach, postupe v prípade neplatenia výživného a o problematike násilia v rodinách najčastejšie poskytovali pracovníci Linky sociálno-právnej pomoci počas jej doterajšieho dvojmesačného pôsobenia. Telefónna Linka sociálno-právnej pomoci, ktorej zavedenie iniciovalo v máji v rámci Projektu prevencie rizikových situácií občianske združenie na pomoc ohrozeným deťom Slovenská nádej dieťaťa (SLONAD), má už dvadsaťpäť klientov. Ako uviedla predsedníčka SLONAD-u Viola Drozdová, linka, na ktorú sa možno dovolať v stredu od 14.00 do 18.00 h, je určená pre sociálne odkázané rodiny a domácnosti, v ktorých sa vyskytuje násilie. Dospelí sa môžu obrátiť na odborníkov za účelom právneho poradenstva či psychologickej pomoci. Odborný tím, ktorý poskytuje informácie na telefónoch, je zložený zo sociálnych pracovníkov, k dispozícii je aj právnik. V prípade potreby sú zapájaní ďalší odborní pracovníci, prípadne kontaktujú oddelenie sociálno-právnej ochrany príslušného okresného úradu, s ktorým SLONAD spolupracuje na báze vzájomnej výmeny informácií. Ľudia sa o svojich problémoch môžu porozprávať cez telefón alebo v prípade komplikovanejšej záležitosti si dohodnú osobný pohovor. V. Drozdová ďalej poznamenala, že poradenské služby využívajú občania väčšinou jednorazovo prostredníctvom telefónu, na linku telefonujú prevažne ženy v strednom veku a väčšina telefonujúcich využíva možnosť anonymity.