Internetovský biznis naberá na otáčkach. V snahe "ulapiť" čo najviac klientov začínajú poskytovatelia pripojenia do Internetu s doslova darovacími akciami pre nových klientov. V praxi to znamená, že ktokoľvek (lepšie povedané ktokoľvek v USA), kto sa rozhodne pripojiť "on line", dostane od svojho providera tzv. sieťový počítač, čím padne posledná hardverová bariéra pre vstup do siete sietí, ako Internet vo svete často označujú.
Jednou z prvých lastovičiek je spoločnosť America Online. Obsahom jej novej služby CompuServe 2000 je "darovanie" 400 dolárov tomu, kto si kúpi model eMachine a zaviaže sa používať služby America Online po dobu troch rokov. Vzhľadom na to, že v maloobchodnej sieti sa modely eMachine predávajú v intervale od 399 do 599 USD, kúpa najlacnejšieho modelu predstavuje de facto jeho darovanie. O darovaní však už ďalej nemôže byť ani reč, pretože mesačný paušálny poplatok American Online za používanie jej služby CompuServe 2000 predstavuje 20 dolárov po dobu troch rokov.
Navlas rovnakú ponuku oznámila aj ďalšia spoločnosť Prodigy v spolupráci s Best Buy. Zákazníci, ktorí prisľúbia používanie služieb Prodigy, dostanú zľavu 400 dolárov pri kúpe niektorého z počítačov v sieti Best Buy. Zhodou náhod, aj v tomto prípade predstavuje najnižšia cena 399 USD. Ako si analytici vysvetľujú tieto zmeny? "Výrobcovia počítačov a príslušenstva a poskytovatelia prístupov do Internetu narážajú čoraz viac na špecifickú skupinu užívateľov, ktorí majú silný záujem o Internet a jeho vymoženosti, odrádza ich ale vysoká vstupná cena, ktorú musia zaplatiť za počítačové zostavy," znie najčastejšie vysvetlenie tohto javu z úst najpovolanejších.
Firmy ponúkajúce naoko lukratívne ponuky však zarobia aj na týchto "dobrodeniach". Ich príjmy pochádzajú nielen z mesačných paušálnych poplatkov alebo z poskytnutia dát svojich užívateľov, ale môžu nasmerovať svojich klientov do vybranej siete obchodov, čo opäť znamená rast tržieb a ziskov…
Upozornenie pre slovenských užívateľov počítačov: Toto nie je sci-fi.
MICHAL TURČAN