„Keď som na monitore videl, ako po ostrej, takmer 180-stupňovej zákrute Adelaide nemôže Heinz-Harald zaradiť rýchlosť, tak som prosil všetkých motoristických bohov, aby prevodovka naskočila,“ vyznal sa po včerajšej VC Francúzska šéfdizajnér tímu Jordan M. Gascoyne. „Keď po niekoľkých sekundách začala fungovať, z vďačnosti som pobozkal mokrú trať na Magny-Cours. Potom už všetko zostalo na Heinzových kvalitách. „ M. Gascoyne je považovaný za jedného z najtalentovanejších dizajnérov v súčasnom svete F1, pričom jeho tohtoročný model 199 zdatne konkuruje autám Ferrari i McLarenom. Zdá sa, že dážď prináša Jordanu šťastie. Minulý rok vyhral v prietrži mračien v Belgicku Hill, teraz v podobnej situácii Frentzen. „Víťazstvo vo Francúzsku je však pre nás azda ešte dôležitejše, pretože na trati - až na Coultharda - zostali všetci favoriti,“ zdôraznil Gascoyne, ktorý už v rozhovore pre SME pred VC Francúzska hovoril o pripravenosti Jordanu obhájiť si tretie miesto v Pohári konštruktérov. „Som rád, že sme to potvrdili. Tvrdo sme pracovali a všetky systémy počas uplynulých testov niekoľkonásobne preverovali. Trochu nás zaskočilo vznietenie motora na Hillovom aute počas sobotňajšieho tréningu, no Frentzenov stroj pracoval bezchybne. Priznám sa, neveril som, že Frentzen sa po nehode v Kanade, na ktorej v 180-kilometrovej rýchlosti po zlyhaní bŕzd doslova vpálil do pneumatikovej bariéry, dostane do takej psychickej kondície. Jeho organizmus vtedy prekonal doslova neuveriteľné preťaženie 7G, čo je aj pre kozmonauta poriadne sústo. Klobúk dolu pred ním.“ Najvýraznejší prejav víťazstva však včera pripadol excentrickému šéfovi tímu Eddiemu Jordanovi, ktorý na víťaznom pódiu vyobjímal aj asistujúceho herca Michaela Douglasa. „Pre celý náš tím je to veľký deň. Dnes nemám k tomu nič viac dodať. Som šťastný. Dnes budeme iba piť a oslavovať.“
ĽUDO PETRÁNSKY ml.