Talianski vodiči sú nepozorní, jazdia po zastaranej diaľničnej sieti s nebezpečnými cestami, vodičské oprávnenia a potvrdenia o vyhovujúcom technickom stave vozidla si jednoducho „kupujú“. Podľa expertov štatistického inštitútu Eurospes, analyzujúcich bezpečnosť na európskych cestách, má Taliansko najvyšší počet smrteľných dopravných nehôd v celej Európe a každoročne tu na cestách príde o život vyše 10-tisíc ľudí. Príčinou väčšiny smrteľných havárií na talianskych cestách je vysoká rýchlosť, nepozornosť a jazdecké chyby vodičov. Časť havárií síce možno pripísať zlému dopravnému značeniu a osvetleniu miestnych ciest, vodiči však veľmi často ignorujú červenú na semafóroch a „stopky“. Navyše asi desať percent talianskych motoristov nikdy nerobilo skúšky na získanie vodičského oprávnenia - po zaplatení určitej sumy totiž aj ten najneschopnejší absolvent autoškoly dostane „papiere“. Najnebezpečnejšou cestou v celej krajine je mestská diaľnica v Neapole. Rebríček nehodovosti však stále vedie Verona. Aj nové spolkové krajiny Nemecka, bývalá Nemecká demokratická republika, zaznamenali ako jeden z málo spomínaných následkov pádu berlínskeho múra výrazný nárast dopravných nehôd. V rokoch 1989 až 1991 sa percento úmrtí vodičov zvýšilo štvornásobne. Najvýraznejší nárast smrteľných havárií je pritom medzi mladými ľuďmi vo veku 18 až 21 rokov. Odborníci vidia príčiny najmä vo zvýšení hustoty premávky, v zlom stave vozoviek, náraste mladých neskúsených vodičov a vo zvýšení povolenej rýchlosti zo 100 na 130 kilometrov za hodinu. (TASR)