ky. Podľa našich informácií však na mnohých miestach užívatelia bytov ani v týchto dňoch ešte vyúčtovania nedostali. Z minulosti je známe, že mnohé bytové podniky a družstvá boli roky zvyknuté preplatky zdržiavať aj celé mesiace na svojich účtoch, aby na ne nabiehali úroky. Ako má občan postupovať, ak doteraz vyúčtovanie nedostal? "Možno sa obrátiť na správu finančnej kontroly, ktorá má pobočku v každom kraji. Správy sú kompetentné v prípade potreby dať aj sankcie," informoval nás Josef Lounek zo Združenia slovenských spotrebiteľov, "rovnako sa môžu obrátiť i na naše združenie". Keď sme pred týždňom s otázkou o vyúčtovaniach oslovili L. Čeplíka, predsedu najväčšieho bytového družstva v SR, v Petržalke, ktoré obhospodaruje 21-tisíc bytov, reagoval: "V týchto dňoch sa rozosielajú. Preto s malým oneskorením, lebo sme prešli na nový informačný systém a boli nezrovnalosti pre reklamácie za minulé roky." Podľa Čeplíka družstvo mieni dodržať termín na vracanie preplatkov približne do 30 dní a tí, ktorí chcú vyúčtovanie reklamovať, majú termín do 15. augusta. Na otázku, či tento termín nie je taký posunutý preto, aby sa úročili peniaze užívateľov v banke, uviedol: "Keď zoberieme do úvahy, že petržalských družstevníkov sme kryli rok a pol do vyrovnania nedodaných dotácií za teplo a platby sme vykrývali z iných príjmov, myslím, že je to neopodstatnená domnienka." Podľa najnovšej informácie viacerých obyvateľov Petržalky ročné vyúčtovanie za svoj družstevný byt doteraz nedostali.