BRATISLAVA (SME - ru) - "Na hypermarkety sú Slováci pomerne dobre aklimatizovaní, veď pozrite sa, aké mraky ich sú v Metre pri Viedni," zareagovala riaditeľka Fóra spotrebiteľov a dlhoročná znalkyňa spotrebiteľskej duše Marta Černá na otázku SME, aký efekt vyvolá v našej verejnosti otvorenie prvého slovenského hypermarketu. Vzápätí dodala, že myšlienku otvoriť takýto typ predajne aj u nás treba pochváliť. "Samozrejme, bude to zvádzať na veľké nákupy, ale na to to je. Je to úplne iný štýl nakupovania na spôsob - nakupujem raz za mesiac." O psychologických momentoch nakupovania v rozľahlých priestoroch preplnených regálmi s tovarom - navyše lacnejším ako v bežnej sieti - by vedeli dlho rozprávať najmä psychológovia zaoberajúci sa účinkami reklamy. Nie náhodou vznikla celá veda, ako usporiadať tovary na predajnej ploche, ako organizovať zľavnené akcie, aby spotrebiteľ pustil čosi z peňaženky. Už od 12. júna si to budeme môcť vyskúšať všetci i na domácej pôde. V Nitre totiž v ten deň otvorí spoločnosť Tesco prvý hypermarket na Slovensku. Zaradíme sa tým do šíku s okolitými krajinami, kde s touto značkou funguje už osem obrích predajní - dve v Česku, jedna v Poľsku (s prípravou druhej sa finišuje) a päť v Maďarsku. Hypermarket bude otvorený denne od 8. do 20. h a pomer medzi potravinovým a nepotravinovým tovarom bude pol na pol. V októbri bude nasledovať otvorenie druhého hypermarkertu v Košiciach.