Jej parametre sú úctyhodné - je dlhá 38 metrov, k priemeru 14,5 metra treba pripočítať dvojmetrovú výšku gondoly, vybavenej špičkovou technikou, v ktorej sa môžu prepravovať tri osoby, obal poskytuje reklamnú plochu zodpovedajúcu 10 billboardom. Jej cena je 2,5 milióna korún, čo predstavuje zhruba dvojnásobok ceny teplovzdušného balóna. "Prezrel som si gondolu - vyzerá ako kabína lietadla. Podľa výrobcu nafukovadiel a teplovzdušných balónov, firmy Kubíček, naša vzducholoď predstavuje svojím vybavením momentálne absolútnu svetovú špičku," hovorí Peter Cacara, riaditeľ košickej spoločnosti Reprox, ktorá vzducholoď vlastní. A prečo sa rozhodli investovať toľko peňazí do vzducholode? "Je to exkluzívne reklamné médium a má mnohostranné využitie. Navyše - lietanie je moje hobby," hovorí náruživý vyznávač letov na teplovzdušných balónoch. Skúšobný let a krst prvej slovenskej vzducholode sa uskutoční v rámci 6. ročníka medzinárodnej balónovej fiesty - Reprox Balloon Cup. "Vzducholoď bude patriť k najväčším atrakciám fiesty. Jej stredajší let bude vôbec jej prvým skúšobným letom. Pilotovať by ju mal majiteľ firmy Kubíček, ktorý je zároveň inštruktorom lietania na vzducholodiach," hovorí Ján Marušin, ktorý má na starosti stretnutie balónistov. Medzinárodná balónová fiesta Reprox Balloon Cup sa uskutoční od 2. do 6. júna 1999. Tohto roku sa na nej zúčastní 20 posádok z Česka, zo Slovinska, z Maďarska, USA, Nemecka, vrátane domácich.
MIKULÁŠ JESENSKÝ