VIEDEŇ (ČTK, TASR) - Aj keď si katastrofa v Tauernskom tuneli vyžiadala pravdepodobne len jednu obeť na živote a ani zďaleka sa nevyrovnala podobnej tragédii v tuneli pod Mont Blancom, kde pred dvoma mesiacmi zahynulo 42 ľudí, z politického hľadiska bude mať vážne dôsledky. Čo najrýchlejšie bude treba dostavať druhý, súbežný tunel, aby sa jednotlivé jazdné smery od seba oddelili, každý mal dva jazdné pruhy, a teda i dostatočnú rezervu na vyhýbanie sa vozidlám pri prípadnom úniku. Pri Tauernskom tuneli by druhú šachtu mohli podľa rakúskeho ministra hospodárstva Johanna Farnleitnera vybudovať do dvoch až troch rokov. Súčasne však bude nutné zdvojiť aj ďalšie diaľničné tunely.
Tauernský tunel zostane vyradený z premávky najmenej na tri mesiace, tak dlho bude totiž trvať jeho oprava a zdokonaľovanie bezpečnostných zariadení. Prakticky počas celého leta bude preto zablokovaná frekventovaná diaľničná trasa od Salzburgu do Villachu.
Tunel Tauern leží na diaľnici A 10 a je považovaný za najdôležitejšiu spojnicu medzi severnou a južnou Európou. V letných mesiacoch ho využívajú hlavne nemeckí turisti, ktorí mieria do dovolenkových sídiel v Chorvátsku, Slovinsku a Taliansku. Na cesty do Talianska teraz rakúske úrady odporúčajú západnejšiu trasu diaľnicou A 13 cez Brennerský priesmyk, do Chorvátska a Slovinska trasu od Linzu na Štajerský Hradec po Pyrhnskej diaľnici A 9, na ktorej je však obdobný obojsmerný tunel ako Tauernský.
Aj keď obetí na životoch nebolo veľa, o veľkých rozmeroch sobotňajšieho nešťastia svedčia aj nasledovné údaje: Ničivý oheň sa snažilo uhasiť až 335 príslušníkov požiarnych zborov, 152 záchranárov bolo na mieste nehody a o zranených sa staralo pri tuneli až jedenásť lekárov.