TV Markíza si mýli televízne spravodajstvo s politickou reklamou, tvrdí MEMO

BRATISLAVA (SME - bar) - Autori spravodajstva TV Markíza si podľa agentúry MEMO mýlia televízne spravodajstvo s politickou reklamou. Denníku SME to v súvislosti s preferovaním jedného z kandidátov na post prezidenta v období prebiehajúcej predvolebnej ...

BRATISLAVA (SME - bar) - Autori spravodajstva TV Markíza si podľa agentúry MEMO mýlia televízne spravodajstvo s politickou reklamou. Denníku SME to v súvislosti s preferovaním jedného z kandidátov na post prezidenta v období prebiehajúcej predvolebnej kampane povedal R. Kužel, riaditeľ občianskeho združenia MEMO. "Zákon o priamej voľbe prezidenta je lepší ako parlamentný alebo komunálny, pretože sa do kampane mohli zapojiť aj súkromné médiá. To však nesie určité riziká, ktoré sa v prípade TV Markíza potvrdili," povedal R. Kužel za združenie, ktoré sa zaoberá problematikou zabezpečenia vyváženého mediálneho prostredia. MEMO vydalo 7. mája vyhlásenie, v ktorom protestuje proti spôsobu tvorby televízneho spravodajstva v TV Markíza, pretože z jeho pohľadu bol zákon dosť demokratický na to, aby sa politická reklama mohla robiť vo vymedzenom priestore. Rada pre rozhlasové a televízne vysielanie v utorok upozornila TV Markízu, aby neporušila moratórium, ktoré začalo plynúť dnes, ako to urobila počas minuloročných parlamentných volieb. V súvislosti s činnosťou licenčnej rady v terajšej predvolebnej kampani sa MEMO vyjadrilo, že rada promptne reaguje na sťažnosti a podnety, ktoré jej prichádzajú, rovnako vyhodnocuje aj vlastný monitoring. Túto informáciu včera poskytol denníku SME R. Kužel v reakcii na nepresnú informáciu, z ktorej členovia licenčnej rady nadobudli pocit, že MEMO kritizuje zdĺhavosť a nepružnosť ich práce počas prezidentskej kampane. "Tento agrument sme použili do všeobecnej diskusie, týka sa to problému rady ako takej, nie jej členov," povedal R. Kužel a dodal, že kompetencie rady by sa v pripravovanom zákone o licenčnej rade mali rozšíriť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 719
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 516
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 531
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 515
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 479
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 028
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 196
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu