Vo Veľkej Británii zúri internetová vojna

Na Britských ostrovoch sa rozpútala internetová vojna. Keď obchodný reťazec Dixons vlani zaviedol zadarmo prístup na internet, mnohí Briti nechceli veriť. Jeho služba Freeserve však urobila dieru do sveta. Na internet sa začali pripájať aj tí, ktorí ...

Na Britských ostrovoch sa rozpútala internetová vojna. Keď obchodný reťazec Dixons vlani zaviedol zadarmo prístup na internet, mnohí Briti nechceli veriť. Jeho služba Freeserve však urobila dieru do sveta. Na internet sa začali pripájať aj tí, ktorí o tom predtým vôbec neuvažovali. Dnes je na čele s miliónom zákazníkov. Konkurencia časom pochopila, o čo ide (elektronický obchod, reklamy, kontakty s ročným ziskom 4-5 miliónov libier), a bezplatný prístup na internet sa množil ako huby po daždi. Kompaktný disk s pripojením na internet zadarmo sa dnes dá obstarať na každom rohu. A prichádzajú ďalšie výhody - obchodný reťazec Tempo ponúkol zadarmo nielen prístup na internet, ale aj telefónne pripojenie mimo špičky - po šiestej večer a cez víkend. Od užívateľov sa žiada jediné - previesť si telefónny účet na firmu Localtel. Európska pobočka najväčšieho internetového prevádzkovateľa - spoločnosti America Online (AOL) - tento týždeň potvrdila, že na internetovom poli ide o veľký boj. AOL Europe znížila ceny za prístup na internet o 45 percent, aby získala späť dominantné postavenie na britskom trhu. Vytypovala si určitý počet neregistrovaných zákazníkov, ktorým rozosiela disky s telefonickým pripojením začínajúcim sa na štvorčíslie 0800, ktoré je snom každého surfera - je totiž zadarmo. A kto internetovú vojnu vyhrá? Odborníci veria, že zákazník. Príkladom môže byť Amerika, kde sú na bezplatné pripojenie na celosvetovú počítačovú sieť zvyknutí. Teraz im však jedna firma naservírovala ďalšiu lahôdku. Ak bude zákazník súhlasiť s tým, že časť obrazovky bude vyhradená pre reklamy, dostane zadarmo nielen prístup na internet, ale aj telefónne pripojenie i počítač. (ČTK)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 706
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 507
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 518
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 499
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 492
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 022
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 188
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu