Na Britských ostrovoch sa rozpútala internetová vojna. Keď obchodný reťazec Dixons vlani zaviedol zadarmo prístup na internet, mnohí Briti nechceli veriť. Jeho služba Freeserve však urobila dieru do sveta. Na internet sa začali pripájať aj tí, ktorí o tom predtým vôbec neuvažovali. Dnes je na čele s miliónom zákazníkov. Konkurencia časom pochopila, o čo ide (elektronický obchod, reklamy, kontakty s ročným ziskom 4-5 miliónov libier), a bezplatný prístup na internet sa množil ako huby po daždi. Kompaktný disk s pripojením na internet zadarmo sa dnes dá obstarať na každom rohu. A prichádzajú ďalšie výhody - obchodný reťazec Tempo ponúkol zadarmo nielen prístup na internet, ale aj telefónne pripojenie mimo špičky - po šiestej večer a cez víkend. Od užívateľov sa žiada jediné - previesť si telefónny účet na firmu Localtel. Európska pobočka najväčšieho internetového prevádzkovateľa - spoločnosti America Online (AOL) - tento týždeň potvrdila, že na internetovom poli ide o veľký boj. AOL Europe znížila ceny za prístup na internet o 45 percent, aby získala späť dominantné postavenie na britskom trhu. Vytypovala si určitý počet neregistrovaných zákazníkov, ktorým rozosiela disky s telefonickým pripojením začínajúcim sa na štvorčíslie 0800, ktoré je snom každého surfera - je totiž zadarmo. A kto internetovú vojnu vyhrá? Odborníci veria, že zákazník. Príkladom môže byť Amerika, kde sú na bezplatné pripojenie na celosvetovú počítačovú sieť zvyknutí. Teraz im však jedna firma naservírovala ďalšiu lahôdku. Ak bude zákazník súhlasiť s tým, že časť obrazovky bude vyhradená pre reklamy, dostane zadarmo nielen prístup na internet, ale aj telefónne pripojenie i počítač. (ČTK)