Na výrobe leteckých motorov v Považskej Bystrici by sa mal spolupodieľať Rolls-Royce

BRATISLAVA (SME - tv) - Považské strojárne Letecké motory, a. s., Považská Bystrica (PS LM) pripravujú modernizáciu leteckého motora DV-2 s cieľom vyhrať tender vypísaný na dodávku motorov do taliansko-ruského cvičného lietadla JAK/AEM-130. V závere ...

BRATISLAVA (SME - tv) - Považské strojárne Letecké motory, a. s., Považská Bystrica (PS LM) pripravujú modernizáciu leteckého motora DV-2 s cieľom vyhrať tender vypísaný na dodávku motorov do taliansko-ruského cvičného lietadla JAK/AEM-130. V závere minulého týždňa sa v Bristole uskutočnilo v poradí šieste rokovanie predstaviteľov PS LM a Rolls-Roycea o spoločnej investícii približne 60 mil. dolárov, ktorá by umožnila pokrytie výdavkov na prispôsobenie motora západným normám a na následnú certifikáciu. "Westernizovaný" motor DV-2S by mal byť talianskemu výrobcovi Aermacchi k dispozícii už o desať mesiacov. "V žiadnom prípade nepočítame s kapitálovým vstupom Rolls-Roycea do spoločnosti, ide iba o jeho účasť na modernizácii," uviedol riaditeľ spoločnosti Ján Čičman. Pripustil však, že keby sa tieto dve spoločnosti nedohodli, PS LM sú pripravené rokovať s ďalšími dvoma potenciálnymi partnermi. Paralelné rokovanie s viacerými spoločnosťami rozhodne vylúčil. Výsledky rokovania s Rolls-Royceom by mali byť známe už v lete tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výroba motorov v PS LM je pre nezáujem výrobcov lietadiel už štyri roky pozastavená. Spoločnosť sa snaží profitovať iba z údržby motorov doterajších zákazníkov (Armády SR, ČR, Egypta a Tuniska). Na udržanie akej-takej prevádzky bol zatiaľ navrhnutý náhradný program vo forme výroby náhradných súčiastok pre plynové turbíny a práce na povrchovej úprave pre automobilku Volkswagen. PS LM vznikli v roku 1997 ako 100-percentná dcérska spoločnosť Považských strojární, a. s., v súčasnosti je ich jediným vlastníkom HTC Holding, a. s. Divízia sa zameriava na vývoj, výrobu, opravy a servis leteckých motorov a zamestnáva 417 ľudí. Spoločnosť vykázala v minulom roku stratu 28 mil. korún.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 933
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 5 967
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 897
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 878
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 553
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 156
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 658
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 479
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu