OSN chce zastaviť špekulatívne zneužívanie internetových adries

NEW YORK (ČTK) - Špekulatívne zneužívanie internetových adries chce zaradiť Organizácia spojených národov, ktorá vydala súbor pravidiel na právnu ochranu známych mien a obchodných či výrobných značiek pred zneužívaním na internete. Od vzniku internetu ...

NEW YORK (ČTK) - Špekulatívne zneužívanie internetových adries chce zaradiť Organizácia spojených národov, ktorá vydala súbor pravidiel na právnu ochranu známych mien a obchodných či výrobných značiek pred zneužívaním na internete. Od vzniku internetu sa stal totiž tradíciou kybernetický squat - zabývanie alebo len jednoduché nálepkovanie priestorov, ktorých majiteľom by mal byť podľa názvu niekto iný. Postup je jednoduchý, pretože adresy sa predávajú bez ohľadu na to, akú reálnu spojitosť majú s kupujúcim. Bez problému preto treba zohnať na vlastné "internetové dvere" vizitku hlásajúcu, že máte čosi spoločného s firmou McDonald`s, s americkým viceprezidentom Al Gorom alebo trebárs s pápežom. Ničím neobmedzené udeľovanie adries malo jediný, ľahko predstaviteľný následok. Okamžite sa objavili špekulanti, ktorí skupovali cenné značky a mená v mnohých variáciách, a potom ich znovu predávali ich skutočným vlastníkom, samozrejme, s mnohonásobným ziskom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pravidlá boli vypracované na žiadosť americkej administratívy a postúpené medzinárodnej neziskovej organizácii Internetová spoločnosť pre udeľovanie názvov a čísiel (ICANN), ktorá ich prerokuje 25. mája v Berlíne. Podľa americkej tlače sa v nich odporúča, aby ICANN vyžadovala pred udelením domény podpis dohody, ktorá bude zakazovať zneužívanie registrácie na špekulatívne účely a ktorá nariadi súdne riešenie prípadných sporov. Kritikov znepokojuje tá časť pravidiel, ktorá odporúča, aby ICANN zostavila zoznam chránených značiek a ďalších "slávnych alebo známych značiek", ktoré budú úplne mimo možnosti akejkoľvek registrácie. "Problém je v tom, že neexistuje definícia svetoznámej značky," poznamenal k návrhu pravidiel Michael Froomkin, profesor práva na Miamskej univerzite.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 703
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 492
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 509
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 492
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 504
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 013
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 181
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu