Rudolf Schuster, vedomý si svojho náskoku pred všetkými ostatnými, realizuje kampaň s jedným cieľom - nedopustiť sa chyby a nič zbytočne nepokaziť. Vďaka okolnosti, že jeho mediálnu prítomnosť vo voličskom povedomí zabezpečuje najsledovanejšia televízia a druhý najčítanejší denník, kandidát vládnej koalície "vypustil" osobnú prezentáciu z volebných spotov. Namiesto nej poskytuje divákom prehľad svojej dobročinnosti - v korunách a televízoroch. Na rozdiel od svojho najväčšieho súpera agitoval na "stretnutiach s ľuďmi" a nie na veľkých mítingoch. Na tie zrejme dôjde až v samotnom závere kampane.
V porovnaní s minuloročnými parlamentnými voľbami sa taktika Vladimíra Mečiara zásadne zmenila. V septembri 1998 masové stretnutia s voličmi obmedzil na nevyhnutné minimum a dôraz kládol na svoju mediálnu prezentáciu a televízne spoty. V prezidentskej kampani je to naopak - v porovnaní s minulosťou sú jeho spoty nápadné svojou priemernosťou. Ako keby sa nimi chcel prispôsobiť štýlu a úrovni tých ostatných. Svoje hojne navštevované mítingy využíva na to, aby občanom rázne pripomenul, že sú to predovšetkým oni, kto nesie hlavnú zodpovednosť za stav, ktorý ich hnevá. Vraj sa nemali dať v parlamentných voľbách oklamať. Po fiasku v Štúrove či Pezinku bol pre predsedu HZDS veľmi nepríjemný najmä incident vo Vrbovom. Aj keď jeho stúpenci boli činom matky zavraždeného Róberta Remiáša pobúrení, všetkým ostatným pripomenul, čo všetko je ešte z minulosti neobjasnené. Na rozdiel od únosu a zavlečenia, do ktorého vniesla dodatočné svetlo výpoveď ďalšieho predstaviteľa SIS z čias Ivana Lexu.
Magda Vášáryová, známa svojou náročnosťou voči sebe a svojmu štábu, sa napodiv uspokojila s televíznym volebným príspevkom, ktorý ani zďaleka nevyužil jej sebaprezentačný potenciál. Scenáru a réžii jediného vysielaného spotu chýba nápad, ktorý by kandidátke umožnil predviesť svoju odlišnosť od volebných súperov. Pretože táto príležitosť zostala nevyužitá, Magde Vášáryovej ostali už len dve veľké mediálne šance - v Site televízie Markíza a v debate za okrúhlym stolom vo verejnoprávnej STV.
Ján Slota v ničom nezaostal za očakávaním a prezentuje sa ako kandidát výlučne a len Slovákov. Keďže sa celý týždeň musel potýkať s podozrením, že sa pred prvým kolom vzdá v Mečiarov prospech, jeho vyhlásenia nadobudli brizanciu, po ktorej je ústup predsedu SNS z volebnej súťaže len málo pravdepodobný. Podobné je to aj v prípade exprezidenta Michala Kováča. Napriek nepriaznivým preferenciám je odhodlaný v prezidentských pretekoch vydržať až do konca, aj keby mal byť trpký.
Čo sa týka ostatných kandidátov, každý z nich "upútal" niečím iným. Ivan Mjartan nedotklivosťou, s akou si vyžadoval od televízneho moderátora "dôstojné" otázky, i stránkou na internete, kde sa dá kliknutím dostať k jeho životopisu, jeho fotografiám či jeho výrokom - ale ikony označené ako Moja vízia a Preferencie nechceli ani včera svoj obsah poskytnúť. Správajú sa teda podobne ako sám kandidát. Juraj Švec sa vzdal svojho členstva v SDK, aby zbavil voličov obavy z porušenia koaličnej zmluvy - lenže občania, na rozdiel od SDK, žiadnu zmluvu neuzavreli a báť sa teda nemajú čoho. Boris Zala upútal rétorikou, pre ktorú mu Ján Slota ponúkol členstvo v SNS. Za svoje reči si ho naozaj zaslúži. Kandidát Lazarčík ako disciplinovaný člen KSS plní úlohu, ktorou ho strana poverila, aj keď je zjavne nad jeho skromné sily a schopnosti. Ján Demikát svojou kampaňou ešte viac poškodzuje zlé meno bývalých príslušníkov ŠtB - okrem osobného exhibicionizmu totiž neprezentuje žiadny iný obsah.
Na volebnú kampaň ostáva kandidátom už len päť dní.
MARIÁN LEŠKO