Takmer v každom treťom pohostinskom, bufetovom či reštauračnom zariadení vám nedolejú objednaný nápoj a bezmála v každej piatej stravovacej prevádzke dostane zákazník čo do hmotnosti menšiu porciu jedla, než akú si zaplatí. Také sú výsledky kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktorá si v prvom štvrťroku 1999 vzala na mušku najfrekventovanejšie oblasti cestovného ruchu a tamojšie prevádzky poskytujúce služby a predaj v rámci zimnej turistickej sezóny. O poctivosti pri predaji v pohostinských a ubytovacích zariadeniach hovorí aj to, že pri každom druhom kontrolnom nákupe predavač kupujúceho jednoducho "ošmekol". Z každých sto korún nákupu si tak predávajúci neoprávnene strčili do vrecka tri koruny. Podľa informácie SOI je síce pravda, že oproti minulému roku počet predražení klesol, zhoršila sa však úroveň hygieny. Z 1818 kontrolovaných prevádzkarní sa muselo 12, prípadne časť ich zariadenia zavrieť pre neúnosné hygienické podmienky. Jedným z krikľavých príkladov bol napríklad motorest Dargov, kde sa našli uschované nielen plesnivé a zapáchajúce potraviny, ale navyše aj zanesený myšací trus. V jednom zo stánkov na Štrbskom Plese zase pod názvom vodka Horec predávali po domácky vyrobenú liehovinu, čo naše zákony nedovoľujú. V nejednom tatranskom hoteli (napríklad v Panoráme na Štrbskom Plese, Juniori v Hornom Smokovci, Lesnej a Horizonte v Starej Lesnej, Pande v Hornom Smokovci, Slovakii v Tatranskej Lomnici, ale i ďalších) stále účtujú zahraničným hosťom diskriminačné, teda vyššie ceny ako domácim. A to zákon takisto nepripúšťa.
(ru)