a cestovné sa zvýšilo len o korunu. "Zdraženie prinesie do pokladnice SAD viac o 2,3 milióna korún. Nepokryje však skutočné náklady na prevádzku MHD v Martine," uviedol pre SME Peter Paučo, dopravno-obchodný námestník SAD Martin. Podľa jeho slov prevádzkové náklady sú oveľa vyššie. Len nárast miezd vyplývajúci z kolektívnej zmluvy, ak bude rádovo vyšší nad osem percent, ovplyvní samotné náklady SAD o viac ako 3 milióny korún. "Rast nákladov SAD a rovnako i MHD bude ovplyvnený i rastom cien ropy na svetovom trhu a očakávaným zvýšením DPH. Ak sa DPH zvýši o 10 percent, zároveň stúpne cena nafty, čo zapríčiní rast ceny pohonných hmôt, sme na hranici prežitia. Predpokladaný príspevok štátu na rok 1999 je nižší ako 10 percent.
Vozový park MHD v Martine tvorí 64 autobusov, ktoré sú už viac ako 10-ročné, teda po limitovanej šesťročnej životnosti. V momentálnej finančnej situácii sa nedá uvažovať o ich generálnych opravách, len o bežnej údržbe. Vlani si SAD Martin zobrala na lízing dva autobusy. Obnova vozového parku, ak by to vôbec pripadalo do úvahy, by si vyžadovala vymeniť 62 autobusov, pričom treba podotknúť, že jeden autobus stojí dnes viac ako tri milióny korún," dodal P. Paučo. V momentálnej situácii sa nedá uvažovať ani o zvýšení kultúry cestovania. Ak sa DPH a ceny nafty zvýšia, budeme skôr musieť pristúpiť k redukcii niektorých spojov a možno i k prepúšťaniu zamestnancov," doplnil informáciu P. Paučo. Všetko je však momentálne v rovine rozpracovanosti rozpočtu na Krajskom úrade v Žiline, preto ani P Paučo nemohol vysloviť všeobecný verdikt o zotrvaní a ďalšej existencii MHD v Martine.